
După ce a început demersurile birocratice pentru a prelua în administrare clădirea vechiului palat administrativ al Brașovului, Consiliul Județean a inițiat și procedurile urbanistice pentru lucrările de reabilitare.
Astfel, Primăria Brașov a emis un certificat de urbanism care stabilește condițiile necesare obținerii autorizației de construire pentru eficientizarea energetică, reabilitarea și recompartimentarea imobilului.
Reabilitarea și consolidarea clădirii în care funcționează Prefectura și Consiliul Județean Brașov a fost ținută pe loc timp de mai mulți ani tocmai de problema birocratică în ceea ce privește dreptul de administrare. Anul trecut, imobilul a fost înscris în inventarul centralizat al bunurilor din domeniul public al statului și practic, iar în iunie, printr-o hotărâre de Consiliu Județean, a fost aprobată o cerere de trecere a imobilului în domeniul public al județului Brașov.
O clădire cu o valoare de 17,66 milioane de lei, în acte
Potrivit hotărârii guvernamentale, clădirea în care a funcționat pe vremuri Palatul Justiției are la ora actuală o valoare de inventar de 17.660.120 lei, iar totalul bunurilor care suntadministrate de Prefectură în acte, inclusiv trei terenuri, printre care și cel de sub Bistro 2003 administrat de CJ Brașov, ajunge la 34.896.296 de lei.
Clădire este de fapt vehicul Palat de Justiţie din Braşov, care a fost construit între anii 1900-1902 ca sediu al Tribunalului Regal Maghiar din Braşov, iar în perioada comunismului a fost sediul PCR.