Directorul general al CFR Călători, Traian Preoteasa, vrea desființarea a 1.000 de posturi din schema de personal a companiei, fără alte măsuri reale de reformă cum ar fi asigurarea pieselor de schimb la trenuri, solicitări pentru o compensație judicioasă a serviciului public, politici tarifare potrivite, informează Club Feroviar.
Două hârtii emise de Traian Preoteasa în ultima săptămână arată intențiile manageriale ale directorului CFR Călători. Măsurile sunt însă criticate puternic de sindicatele care afirmă că încă o dată un director CFR Călători știe doar să taie scheme de personal, fără a avea o viziune managerială potrivită.
Într-o prima adresă emisă la începutul lunii iulie Traian Preoteasa cere societăților regionale subordonate să stabilească până pe data de 13 iulie 2022 solicitările acestora de recrutare de personal în activitatea de reparații/ exploatare cu promisiunea că solicitările vor fi analizate în regim de urgență.
Solicitarea directorului general e făcută în vederea „desfășurării activității în condiții optime ” susține directorul general CFR Călători.
Această urgență a fost atât de mare încât imediat, a doua zi, în 14 iulie Traian Preoteasa remite directorilor o nouă adresă scrisă destul de neclar. El comunică directorilor regionali un număr total maxim de posturi corelat cu cel prevăzut pe întreaga societate în Bugetul de Venituri și Cheltuieli. Astfel limitele impuse în a doua hârtie sunt de aproximativ 11.000 de angajați, respectiv 2.598 la București, Craiova 1.252, Timișoara 1.379, Cluj 1.506, Brașov 1.314, Iași 1.350, Galați 975 și Constanța 658.
„Fiecare sucursală regională de transport feroviar de călători se va încadra în numărul total maxim de posturi corelat cu numărul maxim de salariați prevăzut în BVC al societății pe anul 2022” cere Traian Preoteasa.
„Calea Ferată avea imediat după 1990 230000 de angajați și s-a ajuns la numărul de personal de acum în urma unor politici bazate doar pe concedieri și restrângeri de scheme de personal. Măsurile adevărate de reformă cum ar fi eliminarea discriminărilor între modrurile de transport, taxarea corespunzătoare, accizarea carburanților, subvenționarea la nivel real a căii ferate sunt măsuri neaplicate”, a subliniat Iulian Măntescu, lider al Federației Mecanicilor de Locomotivă.