
Lucrările de amenajare a podului peste Olt de la Voila sunt blocate, din pricina unui aviz pe care Hidroelectrica nu îl emite pentru demolarea vechii structuri. Între timp, costurile cu lucrările s-au majorat considerabil, ținând cont de explozia prețurilor la materialele de construcții.
Contractul de lucrări a fost semnat încă din septembrie 2020 cu Asocierea de firme SC Con-A SRL – SC Con-A Operations SRL din Sibiu și SC Drum Inserv SRL din Zalău pentru suma de 15.656.698,36 lei, din care 14.716.520 lei erau fonduri nerambursabile. Ieri, consilierii județeni au aprobat o nouă hotărâre prin care sunt stabilite costurile actualizate în conformitate cu OUG 47/2022, privind ajustarea preţurilor contractelor de achiziţie publică. Practic, prețul pentru lucrare s-a majorat cu aproape 10 milioane de lei.
Potrivit hotărârii, indicatorii tehnico-economici aferenți acestei investiții sunt la această oră de 25.375.613,52 din care 23.080.744,53 lei vor fi fonduri de la bugetul de stat prin PNDL 2.
Hidroelectrica nu agreează variantele de demolare
Vechiul pod era complet degradat și trebuie demolat. Structura metalică a noului pod a fost adusă la fața locului, însă problema principală rămâne demolarea vechii construcții peste răul Olt. Poate fi distrusă doar prin implozie sau piconare, ambele variante fiind respinse de Hidroelectrica.
Contractul de lucrări cuprinde demolarea podului existent la kilometrul 6,600, pe DJ 105 şi construirea unui pod nou, cu o lungime de 93,95 metri şi o lăţime totală de 13,50 metri. Vor fi executate lucrări de refacere a albiei Oltului în amonte şi aval, vor fi construite rampe de acces, va fi amenajat drumul pe lungimile minime necesare, vor fi deviate rețelele de utilități din amplasament, urmând a fi refăcute utilitățile pe noua structură şi vor fi realizate lucrări pentru siguranţa circulaţiei.