
A supravieţuit şi a funcţionat în timpul celor două războaie mondiale, dar nu a supravieţuit în faţa scăderii preţului zahărului, ca urmare a importurilor şi a dispariţiei cotelor de zahăr de la nivelul UE începând cu ianuarie 2017.
După 1990, Fabrica de Zahăr Bod a fost privatizată şi a ajuns în mâinile mai multor oameni de afaceri români, iar în 2018 a intrat în faliment, având multe datorii, şi a închis porţile, fiind în insolvenţă din 2011, potrivit informaţiilor publicate de ZF la acel moment, pe baza datelor de la Registrul Comerţului.
Acum, lichidatorul încearcă să vândă și bunurile mobile ale fostei fabrici, după ce partea de teren și hale a fost vândută, inclusiv Primăria Brașov fiind interesată de achiziție, numai că nu s-a ajuns la un consens politic în Consiliul Local.
Ce se vinde
Astfel, pe 19 iulie, 26 iulie și 2 august, lichidatorul va organiza o licitație cu strigare pentru vânzarea unor autovechiule, dar chiar și a unei locomotive care au aparținut vechii societăți. În cazul acesteia din urmă, prețul de pornire la licitație este de 78.750 lei. Pe lista de bunuri mai este și un Duster 4X4, evaluat la 18.000 de lei, o Dacia MCV laureate, la prețul de 5.500 de lei, dar și o Wolla, cu un preț de 26.250 lei și un miniexcavator pe șenile, evaluat la 30.300 de lei. Doritorii pot achiziţiona de la sediul lichidatorului cu cel puţin 24 ore înainte de data ţinerii licitaţiei, dosarul de prezentare la pretul de 300 lei+TVA. Garanţia de participare va fi de 10% din preţul de strigare.
Pornită în urmă cu 133 de ani, în 1889, fabrica de zahăr din Bod, a fost înfiinţată de societatea austro-ungară Czell, care a primit ajutor şi de la alţi investitori din Germania şi Ungaria, capitalul de start ridicându-se la 6 milioane de guldeni, se arată pe site-ul primăriei localităţii Bod.