Având în vedere transformarea locurilor de parcare de pe str. Cpt. Ilie Birț în locuri de parcare rezidențiale, precum și solicitările unora dintre cetățenii de pe această stradă, primăria a demarat procedura de închiriere. În total, sunt disponibile 18 locuri.
Într-o primă etapă, persoanele interesate pot depune documentele necesare în vederea atribuirii unui loc, în conformitate cu prevederile „Regulamentului de atribuire și folosire a locurilor de parcare în parcările de reședință din municipiul Brașov“, aprobat prin H.C.L. nr.927/2006, republicată. Termenul limită pentru depunerea solicitărilor este 19 octombrie 2022.
În cazul în care numărul solicitărilor de atribuire va depăși numărul locurilor disponibile, atribuirea se va realiza în cadrul unei proceduri competitive care se va organiza pentru cartierul Șchei, ulterior datei menționate.
Ce acte sunt solicitate
Cei care doresc un loc de parcare trebuie să depună, pe lângă cerere, câte o copie (scanată sau foto) a cărții de identitate/buletin, a certificatului de înmatriculare al autoturismului cu inspecția tehnică periodică valabilă și dovada domiciliului sau a reședinței, precum și alte documente, după caz. În cazul în care aceste documente se trimit on-line, ele pot fi scanate sau fotografiate.
Persoanele care nu pot participa la procedură pot delega o altă persoană, printr-o împuternicire scrisă de mână, anexând în copie cartea de identitate și certificatul de înmatriculare al autoturismului, cu inspecția tehnică periodică valabilă.
La atribuire se va prezenta o singură persoană pentru fiecare apartament/spațiu comercial pentru care se solicită parcare.
În prezent sunt stabilite, până în data de 19.10.2022, proceduri de reatribuire/relicitare a locurilor de parcare disponibile pentru alte cartiere din mun. Brașov, urmând ca după data de finalizare a procedurilor de reatribuire deja stabilite să se analizeze oportunitatea continuării acestora cu programarea altor zone în care nu s-au desfășurat licitații.
În acest an au fost organizate 14 proceduri de reatribuire a locurilor de parcare, în cadrul cărora au fost atribuite 698 de locuri de parcare.
În acest moment, Primăria Brașov are în evidență 46.105 locuri de parcare, din care sunt ocupate 40.820, inclusiv cele atribuite în procedurile din acest an.
Documente necesare pentru parcare-persoane fizice:
– cerere;
– documente privind domiciliul/reședința: copie B.I./C.I. sau actul de proprietate, contract de închiriere, act de donație sau moștenire;
– copie după Certificatul de înmatriculare al autovehiculului deținut în proprietate sau în folosință;
– documente privind dreptul de folosință (utilizare) al autovehiculului: contract de leasing, act de donație, act de moștenire, contract de comodat în formă autentică (cu excepția rudelor de gradul I);
– certificat de încadrare într-o grupă de handicap (dacă e cazul);
– dovadă că este veteran de război, membru A.F.D.P.R. sau beneficiar al prevederilor Legii 189/2009 sau orice alte documente care dovedesc încadrarea în prevederile unor alte acte normative și Hotărâri ale Consiliului Local Brașov (dacă este cazul);
– cuponul de pensii (soț-soție) pentru acordarea reducerii în cazul pensionarilor (dacă este cazul);
– declarație pe propria răspundere că nu deține garaj amplasat pe domeniul public.
Documente necesare pentru parcare-persoane juridice:
– cerere;
– act de proprietate, contract de închiriere în imobil;
– certificat emis de Registrul Comerțului care să ateste că societatea nu este radiată din evidențele Registrului Comerțului, nu mai vechi de 30 zile la data licitației;
– copie certificat unic de înregistrare (CUI);
– copie după certificatul de înmatriculare a autovehiculului/autovehiculelor deținute în proprietate sau în folosință.
Aceste documente se pot transmite pe adresa de e-mail contact@brasovcity.ro sau pot fi depuse la sediul Primăriei Municipiului Brașov din Bd. Eroilor nr.8, la Centrul de Informații pentru Cetățeni, program: L-J: 8.00-14.00, V: 8.00-13.00. Informații suplimentare se pot obține la nr. de telefon 0268/416550 int. 194.