
Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanua a anunțat că vineri a fost avizată în Consiliul Tehnico – Economic al instituției achiziția a încă 20 trenuri electrice de lung parcurs.
Licitația va fi derulată de Autoritatea pentru Reformă Feroviară prin PNRR, la o valoare estimată de 180 milioane euro, la care care se adăuga costurile întreținerii și reparațiilor de aproximativ 270 milioane euro (sumă asigurată de operatorii feroviari în cadrul implementării contractelor de servicii publice).
Traseeele pe care vor circula noile trenuri electrice sunt:
➡️Oradea – Cluj Napoca – Sighișoara – Brașov
➡️Cluj Napoca – Alba Iulia – Simeria (Deva) – Târgu Jiu – Craiova – Calafat
➡️Brașov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bacău – Iași
➡️Brașov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bacău – Suceava
➡️Galați – Mărășești (Focșani) – Bacău – Iași
➡️Galați – Mărășești (Focșani) – Bacău – Suceava
➡️Galați – Brăila – Constanța – Mangalia
➡️Iași – Bacău – Mărășești (Focșani) – Barboși (Galați) – Brăila – Constanța – Mangalia
➡️Suceava – Bacău – Mărășești (Focșani) – Barboși (Galați) – Brăila – Constanța – Mangalia
➡️Giurgiu – București – Ciulnița (Slobozia) – Călărași
„Serviciile vor fi oferite, inițial, pe liniile deja electrificate la momentul punerii în circulație a trenurilor. Însă acestea vor fi extinse odată cu punerea în funcțiune a instalațiilor pentru asigurarea tracțiunii electrice (Cluj Napoca – Oradea, București – Giurgiu, Constanța – Mangalia)”, a explicat Sorin Grindeanu, Ministrul Transporturilor .