Consilierul local brașovean Cezar Crican, care este biciclist convins, a depus spre analiză Comisiei de Circulație un proiect prin care dorește să încurajeze folosirea acestui mijloc de transport de către brașoveni într-o proporție mult mai mare.
Astfel, membrii acestei comisii de specialitate ar urma să analizeze în ședința de marțea viitoare oportunitatea transformării unei benzi de circulație în bandă velo pe perioada finalului de săptămână. Măsura ar urma să se aplice doar pe arterele cu 3 sau mai multe benzi de circulație pe sens, respectiv doar pe marile bulevarde, astfel încât ar exista practic o interconectare pe bicicletă între toate zonele din oraș. Ideea vine în contextul în care multe persoane susțin că ar utiliza bicicleta ca mijloc de transport, însă infrastructura este deficitară, astfel că riscurile la care se expun cicliștii prin trafic sunt destul de mari.
Primăria încearcă de câțiva ani, având accesată și o finanțare europeană, să amenajeze două trasee mai generoase pentru ciclism, însă proiectul a tot bătut pasul pe loc, ținând cont că fusese conturat de vechea administrație a orașului, iar actualii edili nu au considerat tocmai oportune traseele propuse, astfel că s-a tot lucrat la „ajustări”, fiind demarată de altfel și elaborarea unui masterplan velo pentru municipiu.
Ciclismul „viitorului”: 250 de metri până la cea mai apropiată pistă de biciclete, ținta pentru anul 2026, iar până în 2030, edilii vor ca de la ușa fiecărui brașovean până la primul traseu să nu fie mai mult de 175 de metri