La finalul anului trecut, Consiliul Județean Brașov a semnat contractul pentru furnizarea echipamentelor aferente serviciilor de navigație aeriană. Acum, în vederea derulării lucrărilor, care includ și amenajarea turnului virtual, autoritățile județene au contractat și serviciile unui consultant, care să se ocupe de supervizare.
La licitația lansată în februarie, s-au înscris 5 firme, iar oferta declarată câștigătoare a fost cea a bucureștenilor de la Venturo Investment, care au mai supravegheat și lucrările de la terminal. Potrivit anunțului de atribuire postat pe platforma de licitații publice, contractul a fost semnat pentru suma de 246.974 lei fără TVA, respectiv 293.899 lei cu TVA.
Contractul ar urma să se deruleze pe o perioadă totală de 71 de luni, inclusiv în perioada de garanție pentru echipamente și lucrări.
9 firme se ocupă de lucrări și echipamente
Costul total pentru aceste servicii de furnizare și instalare a acestor echipamente specifice desfășurării activității aeroportuare este de 60.175.091,40 lei fără TVA, respectiv 71.608.358,76 lei cu TVA. Prin acest contract se va construi clădirea de contingenţă şi vor fi achiziţionate toate echipamentele necesare serviciului de navigaţie aeriană. Licitația în acest caz a fost adjudecată de o asociere de 9 firme al cărei lider este UTI Construction and Facility Management, care a derulat deja mai multe lucrări de anvergură la aeroport.
Una dintre firmele asociate este Saab Digital Air Traffic Solutions (SDATS) din Suedia, care a semnat la începutul lunii februarie contractul de livrare a turnului digital pentru furnizarea de servicii de navigație aeriană.