Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunţat vineri că licitaţia pentru achiziţionarea a 62 de trenuri electrice de scurt parcurs a fost deblocată, valoarea estimată a investiţiei fiind cuprinsă între 3 şi 4 miliarde de lei, fără TVA.
Licitaţia pentru achiziţionarea a 62 de trenuri electrice de scurt parcurs a fost deblocată! Astăzi, Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a transmis, spre publicare în SICAP, anunţul de participare aşteptat de ani de zile. Este încă un pas spre modernizarea condiţiilor de călătorie cu trenul în România pe rutele de navetă în zona marilor oraşe”, a scris, vineri, pe Facebook, Sorin Grindeanu.
Ministrul Transporturilor a precizat că vor fi înlocuite astfel trenurile electrice învechite şi automotoarele diesel care sunt folosite în prezent.
Achiziţia, finanţată din fonduri europene nerambursabile (POT 2021-2027) şi din bugetul de stat al României, este împărţită în 3 loturi şi acoperă câte o regiune a ţării:
Lotul1 (Est) – include 20 de trenuri care vor deservi municipiile Bucureşti, Ploieşti, Buzău, Focşani, Bacău, Iaşi şi Suceava.
Lotul 2 (Centru – Vest) – include 23 de trenuri care vor deservi municipiile Braşov, Sfântu Gheorghe, Miercurea Ciuc, Bistriţa, Cluj Napoca, Arad, Timişoara şi Reşiţa.
Lotul 3 (Sud) – include 19 trenuri care vor deservi direct municipiile Bucureşti, Ploieşti, Braşov, Constanţa şi Alexandria, prin intermediul nodului feroviar învecinat. Trenurile din acest lot vor asigura inclusiv legătura cu staţiunile de pe Valea Prahovei.
Potrivit lui Grindeanu, în contractul – cu o valoare estimată cuprinsă între 3 miliarde de lei şi 4 miliarde de lei (fără TVA)- este prevăzută inclusiv asigurarea reparaţiei şi întreţinerii celor 62 de trenuri.