
Specialiştii Consiliului Judeţean Braşov au semnat recent procesul-verbal de recepţie finală la terminarea lucrărilor pentru Terminalul de pasageri al Aeroportului Internaţional Braşov – Ghimbav, iar în această săptămână au început recepţia finală pentru sistemul de balizaj al pistei, căii de rulare şi al platformei de parcare aeronave.
Însă cea mai grea şi cea mai complexă etapă din multitudinea de activităţi desfăşurate este cea legată de Asigurarea serviciilor de navigaţie aeriană, care înseamnă: proiectarea procedurilor de zbor convenţionale, a procedurilor de zbor satelitare, de spaţiu aerian şi a procedurilor operaţionale, verificări din zbor, studii de acoperire a propagării semnalului, licenţierea şi pregătirea personalului, punerea în funcţiune echipamentelor meteo şi de radicomunicaţii, certificarea echipamentelor, integrarea echipamentelor, analize de risc etc.
Toate activităţile care se desfăşoară până la final, la operaţionalizarea serviciilor de navigaţie aeriană, necesită consultări periodice cu părţile interesate. În cadrul acestora sunt colectate informaţii de la companiile aeriene, se discută nivelul de echipare a aeronavelor, specificul zonei Braşov şi al împrejurimilor sale, modul de lucru al ROMATSA, acomodarea tuturor entităţilor ce desfăşoară activităţi de zbor în zonă (armata, IAR Ghimbav, Aeroclubul României, parapantişti, aerodromuri etc).
„Aeroportul Braşov – Ghimbav ca infrastructură fizică este aproape de momentul în care putem spune că este operaţional, însă zborurile comerciale, de pasageri se pot desfăşura într-un spaţiu aerian controlat, cu proceduri de zbor publicate, verificate în zbor, în prealabil, sub coordonarea şi dirijarea controlorilor de trafic instruiţi special pentru procedurile de decolare/aterizare ale Aeroportului Braşov, proceduri ce se bazează pe echipamentele de radionavigaţie, comunicaţii şi meteo care furnizează informaţiile necesare derulării activităţii în condiţii de siguranţă”, a spus directorul executiv Alexandru Anghel.
Activităţile menţionate au dezavantajul că fiind cele mai complexe şi cu gradul cel mai mare de expertiză, nu pot fi exemplificate printr-un progres vizibil, măsurabil pentru cei interesaţi, exceptându-i pe cei care sunt implicaţi efectiv.
Rezultatele se materializează în procese-verbale la finalul şedinţelor, proceduri scrise pe hârtie şi desene ale zonelor şi procedurilor de zbor, care în final sunt parte a dosarelor sau a reviziilor variantelor de pornire.