Mașina de burat Plasser&Theurer deținută de Regionala de Căi Ferate Brașov ar urma să fie într-un final reparată. De mai bine de un an, cei de la CFR au încercat să o bage în service, dar fără succes, din cauza faptului că la licitație nu s-a prezentat nici o firmă competentă.
La procedura lansată în februarie s-a prezentat chiar producătorul din Austria, Plasser & Theurer Export von Bahnbaumaschinen G.m.b.H, care și-a luat angajamentul că în schimbul a 135.000 de euro fără TVA va repune în funcțiune utilajul, respectiv 160.650 de euro cu TVA. Austrieci vor trebui să repare osiile utilajului prin înlocuirea roţilor monobloc și rulmenților pe fusuri de osie.
Graficul de execuție a lucrărilor este de 160 de zile calendaristice, iar după aceea CFR ar putea să reia lucrările de întreținere a liniilor de cale ferată în regie proprie. Valoarea totală estimată a contracului la licitație fusese stabilită la suma de 704.790,73 lei, respectiv 838.700 de lei cu TVA (aproximativ 172.000 de euro).