
Edilii brașoveni ar urma să încheie un nou contract pentru a putea derula activitatea de ridicare a mașinilor abandonate pe domeniul public. Această activitate s-a dovedit a fi una „fructuoasă” în ultimii ani, ținând cont că parcări, străzi sau chiar spații verzi erau ocupate de mașini care nu mai erau utilizate de ani buni și nefuncționale.
Costul estimat pentru prestarea acestor servicii până la final de an este de 125.312,60 lei fără TVA, respectiv 149.121,99 lei cu TVA. Potrivit anunțului de licitație, există posibilitatea de prelungire a contractului și pentru primele 4 luni ale anului viitor.
Operațiunile incluse în acest contract sunt: fotografierea vehiculelor supuse ridicării, inclusiv a bunurilor aflate, la vedere, în interior, care să înregistreze şi să redea data şi ora efectuării operaţiunii de ridicare; -ridicarea şi transportul cu mijloace speciale a vehiculelor fără stăpân sau abandonate în spaţiile special amenajate; depozitarea şi paza (inclusiv a bunurilor aflate, la vedere, în interior) vehiculelor fără stăpân sau abandonate, ridicate de pe domeniul public; transportul vehiculelor la societatea care are ca obiect de activitate „colectarea şi valorificarea autovehiculelor scoase din uz (VSU); preluarea documentelor de predare a vehiculelor (avize de expediţie) şi a certificatelor de distrugere de la societatea de colectare şi valorificare (VSU) şi predarea lor către autoritatea contractantă.
Firma se va ocupa și de relocarea mașinilor care „încurcă”
De altfel, la cererea reprezentanților primăriei, prestatorul va efectua şi operaţiuni de relocare vehicule, cu prilejul desfăşurării unor evenimente, sau în urma unor lucrări de utilitate publică În vederea desfăşurării activităţii, ofertantul va face dovada deţinerii unui spaţiu de depozitare, de minim 800 mp sub orice formă, care fi va fi amenajat de către prestator pe propria cheltuială.
Anul trecut, peste 330 de mașini abandonate au fost identificate pe străzile din Brașov.