Rompetrol anunță că a fost victima unui atac cibernetic, care a afectat accesul extern pe platforma companiei. De asemenea, serviciul Fill & Go Manager a înregistrat o serie de disfuncționalități tehnice, se menționează într-un comunicat de presă.
„În cursul zilei de ieri, serviciul Fill & Go Manager a înregistrat o serie de disfuncționalități tehnice, pe fondul unui atac cibernetic de tip DDoS (Distributed Denial-of-Service) care a afectat accesul extern pe platforma companiei Rompetrol Downstream. Toate sistemele vizate de atac au fost restaurate în cursul serii și s-au luat măsuri suplimentare pentru securizarea și protejarea accesului din partea clienților pe platforma Fill&Go. Menționăm că nu s-au înregistrat pierderi de informații și nu au fost afectate datele privind conturile clienților (informații confidențiale, limite de alimentare, plăți, etc)”, se precizează în comunicat.
Primul ataca, încă din 7 martie
Compania anunță că în urma primului atac cibernetic, din 7 martie, care a fost unul complex de tip malware – ransomware, compania a decis, pentru protejarea datelor, sistarea temporară a site-urilor și inclusiv, pentru o scurtă perioadă de timp, a serviciului Fill&Go, atât pentru flote, cât și pentru persoanele fizice.
„În linie cu prioritățile de business, Rompetrol și-a restaurat treptat prezența în mediul online, prioritare fiind platformele digitale utilizate de clienți, iar site-urile corporative urmând a fi publicate în cursul acestei săptămâni. În momentul atacului cybernetic de ieri, aceste site-uri nu erau publice și nu puteau fi accesate/afectate”, se mai arată în comunicat.