Brașoveanca Mihaela Pleșca a avut, din nou, șansa să fie membră în juriul concursului A’Design Award and Competition, cea mai mare competiție de design din lume, cu gala organizată în orașul Como, Italia. Destinat arhitecților și designerilor, concursul are ca scop recunoașterea și promovarea performanței în design. Anual sunt jurizate cel puțin 100.000 de lucrări de pe întreg mapamondul. Juriul este multidisciplinar și este format din designeri, profesori, antreprenori cu experiență, care pot valida și evalua cu adevărat designul, folosindu-se de experiență, specializare, dar și de cunoștințele tehnice.
În baza rezultatelor jurizării se realizează un top mondial de design
Anul acesta, Mihaela Pleșca a reușit performanța de a juriza totul, în numai două zile. Rezultatele jurizării sunt traduse în 108 limbi și apar în 300 de publicații. În momentul de față, la această competiție, sunt înregistrate 114 țări, printre care și Elveția, Japonia, Italia, S.U.A., China, Marea Britanie. În perioada de jurizare membrii primesc între 12 -14 categorii, în funcție de experiență și performanță. Companiile participante sunt diverse, de la multinaționale la companii medii si mici. Fiecare are o secțiune proprie. La finalul jurizării se trasează trendurile de design la nivel mondial, se organizează expoziții internaționale cu lucrările, se acordă câte un punctaj pentru fiecare țară, iar apoi se formează topul mondial de design, care este publicat în Anuarul Mondial de Design.
Jurat în competiția A’Design Award and Competition timp de 5 ani
Mihaela Pleșca a reușit să se mențină în juriu, pentru că s-a implicat an de an în activități și proiecte tot mai diverse, atât în design cât și în artă.
„Îmi doream mult să câștig măcar un trofeu de aur la această competiție și visam să fiu prezentă la ceremonial, pe covorul roșu în Italia, pentru că știam din adolescență că acolo sunt prezenți doar cei mai buni designeri ai lumii. Voiam să fiu și eu unul dintre ei. Acum 5 ani mi-am făcut curajul și am aplicat în perioada în care A’Design Award and Competition căuta noi membri în juriu. Am aflat atunci că au criterii mult mai stricte de selecție a juraților decât a câștigătorilor.
Trebuie să fii multidisciplinar și performant în multe arii, pentru că urmează să jurizezi diferite categorii din cele 110 existente în competiție. Eu am făcut performanță internațională de la vârsta de 14 ani și întrebările pentru selecție au fost atât de minuțioase, încât a fost nevoie să îmi expun toate activitățile mele până la acea vârstă. Totodată, trebuie să selectezi 12 categorii de design, marketing sau arhitectură și să argumentezi cu C.V. că ești în măsură să jurizezi în aceste zone. Numai dacă demonstrezi că ai o experiență excepțională în domeniile aplicate vei fi selectat ”, a declarat Mihaela Pleșca.
Orice jurat cu experiență are secretele lui
Un jurat bun trebuie să aibă, în primul rând, o anume viziune.
„Secretul constă în viziunea mea de design: trei ani am jurizat după stilul de <<Neuro Design>>, un stil ce implică neurologia, neuroștiința și designul la nivel avansat, iar anul trecut și anul acesta mi-am format propriul stil numit <<Rezonanța în design>>, ce rafinează, practic, de la sine lucrările prin știință și design. Trebuie mereu să fii activ și inovator în timpul anului, pentru a reuși să te califici în continuare, ca jurat, la aceste premii mondiale”, a completat Mihaela Pleșca.
Brașoveanca este designer multidisciplinar, speaker, actriță
Brașoveanca este multitalentată, iar acest lucru a ajutat-o să aibă performanțe într-un timp foarte scurt.
„Sunt designer multidisciplinar (UX, fashion, interior și product design), autor în Anuarul Mondial de Design din Italia, speaker, cântăreață și actriță. De 5 ani sunt în juriul premiilor mondiale de design A’Design Awards and Competition, unde am primit 4 trofee de aur la nivel de juriu, iar 2 ani am fost în juriul semifinalei premiilor mondiale de user experience design – Interaction Design Awards. Expertiza variată mi-a permis să jurizez în prezent peste 4.800 de proiecte ale marilor corporații precum: Microsoft, IBM, PepsiCo, Google, Lenovo, Nike, Coca Cola, Vodafone, Samsung, Nestle, Hollywood Foreign Press Assocation, Dell, Otto, Libra, Ubisoft, Harvard University. Astfel, am înființat firma Neurodesign-care are ca domenii de activitate: design și marketing”, a spus Mihaela Pleșca.
Nominalizată la premiile mondiale Emmy Awards din New York
Mihaela Pleșca a fost nominalizată la categoria de tineri artiști, în 2018-2019 și, totodată, în deschiderea premiilor The International Media Arts and Film Fest. S-a afirmat, de asemenea, în top 100 mondial de muzică cu piesa „Căderea lui Icarus” și a câștigat medalia de bronz la o competiție internațională organizată de Spinnin’Records.
Va publica o carte intitulată Neuro Design și Rezonanța în UX, UI design
În acest moment, brașoveanca scrie o carte în domeniul designului și speră să atragă un public cât mai numeros.
„Practic, îmi expun cunoștințele legate de design în sfera digitală cu care am jurizat câteva categorii specifice. De asemenea, sunt deschisă la noi colaborări pe parte de design si marketing cu antreprenori si investitori, pentru că simt ca este nevoie să aduc plus valoare și în țară” , a încheiat Mihaela Pleșca.
Articolul a apărut în revista de business Forward Brașov.