Construcția unui tunel între Timișu de Sus și Râșnov, care să creeze o legătură directă între cele două zone, este luată în calcul într-o etapă viitoare de extindere a sistemului feroviar metropolitan.
Deocamdată, Asociația Metropolitană pentru Dezvoltare Durabilă a Transportului Public Brașov (AMDDTPBV) vrea să creioneze studiul de fezabilitate pentru 9 linii de tren metropolitane, inclusiv extinderea traseelor spre Râșnov, numai că a fost necesară reluarea licitației, deoarece la prima strigare nu au existat ofertanți.
Licitația are o valoare de aproape 13 milioane de lei, iar ofertele sunt așteptate până în data de 3 iunie.
Scopul proiectului constă în elaborarea următoarelor analize și documente:
1. Planul Strategic/investițional (analiza de pre-fezabilitate) privind introducerea serviciilor de tren metropolitan sau a unor sisteme alternative de transport sustenabil.
2. Studiul de fezabilitate (SF) pentru investiţiile relevante şi prioritare rezultate din Planul Strategic – în principiu (sub rezerva rezultatelor studiului) acoperind liniile existente T1-T6 sau parte dintre acestea și – în măsura în care sunt necesare – investițiile complementare pentru linia T7 (pentru care un studiu de fezabilitate separat este în curs de elaborare de către CN CFR SA).
3. Documentaţii de achiziţie publică/caiete de sarcini (aferente investițiilor din SF) pentru realizarea proiectului pentru autorizarea executării lucrărilor, proiectului tehnic de execuție și execuția lucrărilor (într-o singură etapă de contractare).
4. Pentru traseele noi (T8, T9), în funcție de rezultatele Planului Strategic:
a) în cazul în care soluţia de mobilitate optimă va fi feroviară (construirea unor noi secțiuni de cale ferată) se vor livra documentaţii de achiziţie publică/caiete de sarcini pentru realizarea studiului de fezabilitate și a proiectului preliminar (adecvată pentru contractarea în următoarea etapă, integrat, direct a serviciilor de proiectare și execuție) pentru construcţia secţiunilor de cale ferată respective;
b) în cazul în care soluţia de mobilitate optimă va fi cea de transport cu un sistem performant de autobuze nepoluante (achiziţie de autobuze nepoluante, infrastructura de încărcare, staţii şi acces la staţii, etc.), se vor livra documentaţii de achiziţie publică/caiete de sarcini pentru realizarea studiului de fezabilitate pentru construcția infrastructurilor necesare operării autobuzelor și achiziția autobuzelor nepoluante.
Care sunt traseele considerate
- T1. Brașov – Dârste – Timișu de Jos – Timișu de Sus – Predeal (Magistrala CF 300; aprox. 26 km);
- T2. Brașov – Bartolomeu – Cristian – Râșnov – Zărnești (Linia CF 203; aprox. 27 km);
- T3. Brașov – Bartolomeu – Ghimbav – Codlea (Magistrala CF 200; aprox 14 km);
- T4. Brașov – Bartolomeu – Stupini – Bod – Feldioara – Rotbav (Magistrala CF 300; aprox. 24 km);
- T5. Brașov – Hărman – Prejmer – Chichiş – Ozun – Sfântu Gheorghe (Magistrala CF 400; aprox. 32 km);
- T6. Brașov – Hărman – Budila – Teliu – Întorsura Buzăului (Linia CF 403; aprox. 43 km);
- T7. Brașov – Bartolomeu – Ghimbav – Aeroport Internațional Brașov (Ghimbav) – Bod (aprox. 12 km);
- T8. (Braşov -) Râşnov – Tohanu Nou – Bran
- T9. (Braşov -) Bod – Hărman / Prejmer – Dârste.
Un comentariu
Tunel Timis -Rasnov. Asa o prostie inca nu am auzit. Sa se faca ce e posibil, pe trasee deja existente.
Fa tunel pana la Bucuresti. Niste incompetenti de te doare mintea.