Pentru Gloria Jean’s Coffees, culegerea cafelei se efectuează manual, fiecare fruct fiind cules la momentul potrivit și manipulat cu extremă atenție pentru a obține o cafea de cea mai înaltă calitate, cu o aroma completă. Se folosesc doar boabe de cafea Arabica, cele mai bune boabe Arabica la nivel mondial, fiind crescute la altitudini ridicate.
Află mai multe povești despre istoria lanțului de cafenele care a apărut în anul 1979 în America și care acum este prezent în peste 40 de țări, de la Mihai Florescu, Operations Manager Gloria Jean’s Coffees, România.
Povestește-ne despre istoria Gloria Jean’s Coffees în România: cum a ajuns acest brand la noi în țară, cum a evoluat el în timp și câte cafenele sunt deschise acum, în câte orașe?
Prima cafenea a fost inființată în 1979, în SUA, de către Gloria Jean Kvetko, sub forma unui mic magazin de cafea și cadouri. Cu timpul, s-a dezvoltat într-o afacere de cafea gourmet și specialități de cafea care a ajuns să fie prezentă în peste 40 de țări. Începând cu anul 1986, a început să se extindă în sistem de franciză, iar din 2005, întregul lanț de cafenele a fost cumpărat de un francizat din Australia. Așa a ajuns Gloria Jean’s Coffees să fie cunoscut, astăzi, drept un brand australian. Odată cu schimbarea naționalității, s-a născut și un concept nou: self service-take away.
Încă din 2005, brand-ul nostru a devenit din ce în ce mai puternic, magazinele Gloria Jean’s Coffees servind mai mult de 40 de milioane de oaspeți, în peste 1000 de cafenele, pe 5 continente.
În prezent, Gloria Jean’s Coffees este un brand care face parte din Retail Food Group (RFG), cel mai mare operator de franciză pentru produse alimentare cu amănuntul din Australia și printre cei mai mari din lume.
În România, primul magazin de cafea Gloria Jean’s Coffees a fost deschis în anul 2004. În primii ani, magazinele au fost deschise în regim propriu, urmând ca din anul 2008 să continuăm dezvoltarea și în sistem de franciză.
În prezent, în România sunt deschise 9 magazine Gloria Jean’s Coffees, dintre care 7 operează în sistem de franciză, iar 2 în regim propriu. Cafenelele sunt prezente în următoarele orașe din țară: București, Pitești, Constanța, Brașov, Cluj.
Ce ne poți spune despre piața de cafea și cafenele de specialitate din România, care a explodat în ultimii ani?
Am observat evoluția accelerată a pieței cafelei și a cafenelelor de specialitate din România, cifrele din acest sector înregistrând un trend ascendent. Considerăm ca fiind benefică această evoluție deoarece conduce către o diversificare a opțiunilor ca și un răspuns la o cerere din ce în ce mai educată a publicului consumator. Ne bucură să descoperim că din ce în ce mai mulți oameni se îndreaptă spre alegerea unei cafele de bună calitate, astfel că prin angajamentul nostru, de a produce și servi cafea premium, suntem ușor de indentificat și ne bucurăm de poziționarea în topul preferințelor acestora.
Unde se poziționează Gloria Jean’s Coffees în comparație cu cafenelele de specialitate?
Considerăm că Gloria Jean’s Coffees reprezintă principala opțiune pentru un segment important al consumatorilor de cafea de specialitate, calitatea ingredientelor noastre speciale sunt cele care ne diferențiază de competitori. Un produs de o calitate excepțională, servit constant conform standardelor noastre de înaltă clasă, determină loialitatea unui oaspete. Un barista profesionist nu este doar priceput în a prepara și servi cafea espresso, ci răspunde și de calitatea și serviciul pe care îl oferă oaspeților.
Folosim cele mai bune boabe de cafea arabica, culese manual, preparăm doar cafea de calitate și astfel ne poziționăm în topul preferințelor iubitorilor de cafea.
Ce spune Mihai Florescu, Manager Operational despre Gloria Jean’s Coffees România ?
Articol complet în Zile și Nopți