
Prezent zilele trecute la Sibiu, József Váradi, CEO-ul Wizz Air, a vorbit într-un interviu acordat Turnul Sfatului despre efectul aeroportului din Brașov asupra Sibiului.
„Avem un interes real pentru fiecare aeroport din România. Suntem cea mai mare companie aeriană din România, avem o cotă de piață de peste 40% și ar trebui să ne intereseze și să susținem dezvoltarea industriei, indiferent unde se întâmplă. Da, ne interesează Brașovul și ne interesează fiecare aeroport modern existent. Dacă asta va afecta sau nu Sibiul, rămâne să vedem. Eu personal văd Sibiul ca pe o piață diferită. Adică 150 de kilometri sunt 150 de kilometri. Dacă ne uităm la ce se întâmplă în Europa una dintre tendințe este că oamenii devin tot mai localizați în ceea ce privește călătoriile. Putem vedea și multe modele europene, centrale și estice, care își vor lăsa amprenta asupra comportamentului consumatorilor. Cred că Sibiul este o piață de sine stătătoare, are un rol unic în aviația românească și nu sunt sigur că va fi afectat major de dezvoltarea Brașovului. Deci, suntem interesați de Sibiu, suntem interesați de Brașov și suntem interesați de toate aeroporturile regionale din România”, a declarat József Váradi.
Wizz Air este prima companie aeriană care a propus mai multe destinații de pe Aeroportul de la Ghimbav. „Cu Wizz Air avem cele mai avansate discuții, care ne-au dat și o listă de 15 destinații pe care ar urma să le opereze de la Brașov. Suntem în stadiul în care ne-au trimis chiar contractul pentru a-l parcurge și, ulterior, să îl semnăm”, a explicat Alexandru Anghel, directorul executiv al Direcţiei Implementare Aeroport din cadrul CJ Braşov, într-un interviu pentru BizBrașov în luna februarie. Și cu celelalte companii aeriene ar urma să aibă loc întâlniri în zilele următoare, a precizat acesta.
40 de zboruri de săptămână
Alexandrul Anghel pare extrem de optimist că în cel mai scurt timp posibil se va zbura de la Brașov. „Docamdată nu putem anunța ce discuții am avut cu Wizz Air, pentru că suntem în momentul în care negociem destinații, prețuri și tarife. Pregătirea unei rute aviatice durează cam șase luni de la semnarea unui contract, așa că probabil vom avea în timp mai multe zboruri. Pentru început vom avea o medie de 40 de zboruri pe săptămână, în jur de șase pe zi, iar numărul acestora ar urma să crească în momentul în care vom avea chartere – 2 – 3 luni pe an”, a mai spus șeful direcției.
Pentru primul an a fost estimat un trafic de 300.000 de călători. Anghel a explicat că această estimare ar putea crește, având în vedere că interesul companiilor aeriene este în creștere. Întrebat dacă are cunoștință de unde ia acest bazin de călători, Anghel a spus că nu știe dacă aeroporturile din jur – Sibiu sau Târgu Mureș, de exemplu – ar putea fi afectate de deschiderea primului aeroport construit în România după 50 de ani. „Ar trebui să își facă Sibiul un studiu de piață să vadă dacă va fi afectat de deschiderea aeroportului de la Ghimbav”.
Anghel mizează, totodată, și pe creșterea atracției călătoriilor aeriene, având în vedere că turismul aerian s-a prăbușit în ultimii doi ani. „În 2019 am avut un vârf în ceea ce privește traficul aerian de călători, dar acum începe să își revină. Anul acesta se va ajune probabil la 70% din traficul anului 2019”, a mai arătat sursa citată.