
MINI România a vrut să arate cât de capabil și versatil este noul lor model complet electric, astfel încât l-au trecut printr-o „dietă” puternică specifică automobilelor care au aspirații de motorsport. Cei implicați în proiect au decis că este cazul să meargă la nivelul următor: transformarea în EVO.
MINI România este reprezentanța oficială din țara noastră a constructorului auto britanic aflat în portofoliul BMW care produce automobile a căror menire este să te facă să te simți jovial în orice context.
Modelele MINI sunt preferate de un public internațional eterogen, astfel încât nu este de mirare faptul că producătorul dorește să ofere multiple soluții de propulsie. Tranziția către electrificarea totală era inevitabilă, dar marca trebuie să se asigure că va oferi în continuare proprietarilor aceleași senzații unice. Cu toate că inima pe combustie internă este acum un motor electric eficient și potent, AND-ul MINI nu s-a risipit.
MIMI EVO în 2022
O echipă curajoasă din cadrul MINI România și mai mulți parteneri externi au pus bazele primului MINI electric de curse din lume. După mai multe competiții și inginerii aplicate, automobilul a trecut la etapa următoare și a devenit EVO. MINI-ul electric de curse a fost botezat MIMI. Acesta va fi cunoscut de acum încolo drept MIMI EVO – gândit, proiectat, testat și realizat în România.
Proiectul care are la bază un MINI Cooper SE este coordonat de Engage Engineering, o echipă de ingineri cu multe performanțe remarcabile în motorsportul românesc – de la postul Norma M20FC care a dominat absolut Campionatul Național de Viteză în Coastă în sezonul 2019, cu Emil Nestor la comenzi, până la modelul Dacia Duster pregătit pentru Rally Raid. Mulți membri din echipa Engage Engineering s-au format în proiectul BlueStreamline de Formulă Student al Politehnicii din Brașov, cea mai de succes echipă românească într-o competiție care a format mulți ingineri valoroși de curse.
Echipa tehnică implicată în proiectul MIMI EVO îi include din partea Engage Engineering pe Horia Platona, șef de trib, manager și inginer, Costin Paunescu, inginer coordonator, Andrei Necula, inginer motorsport, și Andrei Kerekes, inginer electrician. Din partea BMW Group România, în proiect este implicat Vladislav Schirca, inginer.
„Vreau sa le mulțumesc celor care au fost alături de noi la începutul proiectului. Nu a fost doar o premiera mondiala absoluta pentru marca MINI, dar și un teritoriu nou pentru noi. Fără sprijinul Automobile Bavaria și Vitesco Technologies nu am fi putut face primii pași în aceasta aventura.
Acum mergem mai departe cu Engage Engineering. Aveam nevoie pentru următorul pas de o echipă cu o experiență bogată în motorsport, care vine cu o nouă abordare, orientată către competiții. Faptul ca folosim numele de EVO arată ca pregătim o transformare semnificativă a mașinii”, declară Alexandru Șeremet, Corporate Communication Manager BMW Group Romania, pentru manager.ro.
Transformările cele mai importante
În ultimele trei luni, MIMI a fost supusă unui program de modificări extinse și acum devine MIMI EVO. Cele mai importante transformări includ:
- un proces amplu de reducere a masei;
- un nou sistem de frânare care include discuri MINI John Cooper Works Brembo și o frână de mână hidraulică;
- rigidizarea caroseriei și a suspensiilor;
- monitorizarea sistemului de propulsie și a bateriilor;
- anularea sistemelor de siguranță activă ale automobilului de stradă (ABS, DSC);
- reconstrucția mai multor module electronice și un megafazor AC-DC activ de înaltă performanță.
De asemenea, MIMI EVO a primit o revizie completă, un interior refăcut și mici reparații după aproape 20 de curse și două săptămâni de teste pe circuit într-un an și jumătate de activitate.
MIMI EVO va debuta la Trofeul Râșnov
Noului MIMI EVO se pregateste pentru debut la Trofeul Râșnov, la 2-3 aprilie, în prima etapă a Campionatului Național de Viteză în Coastă. Activitatea de optimizare și pregătire vor continua, folosind informațiile, măsurătorile și experiența acumulate direct în competiții. Imediat dupa debut, MIMI EVO continuă procesul major de transformare pentru următoarea cursă din calendar, la 7 mai, la Cheile Grădiștei, în prima cursă din Campionatul Național de Viteză în Coastă 2.