
Grupul VELUX creează de aproape 80 de ani medii ambientale mai bune pentru oamenii din întreaga lume, potențând beneficiile luminii naturale și ale aerului proaspăt. Produsele acestuia se remarcă în special prin calitatea de a menține un climat interior sănătos și sustenabil, potrivit pentru muncă, învățare și activități recreative.
Acum 25 de ani, când VELUX a intrat pe piața locală, le-a arătat românilor pentru prima dată că podurile întunecoase pot fi transformate în spații confortabile de locuit, încă de atunci inovația ocupând un loc important în strategia de dezvoltare a companiei.
„Inovăm și dezvoltăm constant produse care îmbunătățesc climatul interior. Avem ferestre inteligente care se pot acționa de la distanță și care se închid singure la primii stropi de ploaie. Am dezvoltat o aplicație, VELUX App Control care deschide și închide automat ferestrele de mansardă, rulourile sau roletele în funcție de parametrii setați de beneficiar, totul pentru a menține un mediu interior sănătos. De curând, am lansat fereastra de mansardă VELUX GGLS 3 în 1, o combinație de trei ferestre într-un singur cadru cu o suprafață vitrată neîntreruptă de căpriori și o vedere panoramică excelentă”, subliniază Noemi Ritea, Director de Piață VELUX pentru România și Moldova.
Multe noutăți în sezonul de construcții din 2022
VELUX România se ambiționează și anul acesta să fie cât mai productivă și anunță că întâmpină sezonul de construcții din 2022 cu multe noutăți, printre care și un showroom virtual, pe www.velux.ro, la secțiunea inspirație. Produsele pot fi vizualizate astfel direct de acasă și la orice oră.
„Avem o nouă generație de ferestre pentru acoperiș, terasă cu suprafețe vitrate mai mari și protecții din sticlă plată și curbată îmbunătățite, dar și o nouă game de rulouri pentru acestea. Am conceput pachete cu reduceri directe pentru montajul ferestrelor, astfel încât beneficiarii lor să se bucure de mai multă lumină naturală și aer proaspăt la un preț avantajos. Merită să menționez și pachetul compus dintr-un rulou interior și unul exterior, pentru controlul luminii și al căldurii din mansardă”, spune Noemi Ritea.
În mod special, atenția companiei se îndreaptă și spre protejarea naturii și a pădurilor din care provine cea mai mare parte a materiei prime folosită la producția ferestrelor de mansardă.
„Suntem prima companie din industrie care și-a asumat responsabilitatea de a deveni neutră de carbon pe viață până în 2041, atunci când vom aniversa 100 de ani. Alături de partenerii noștri de la WWF, vom captura 5,6 milioane de tone de CO2 prin proiecte de reîmpădurire în toată lumea. La nivel global de companie, urmează să facem tranziția spre mașini cu emisii zero, să achiziționăm energie electrică regenerabilă sau să eliminăm total plasticul din ambalajele pe care le utilizăm pentru produsele noastre. Pentru că locuințele confortabile și sustenabilitatea merg mână în mână”, punctează aceasta.
Sectorul construcțiilor din România, un domeniu plin de provocări
Chiar dacă acest domeniu este dedicat în mod tradițional bărbaților, Noemi Ritea demonstrează faptul că poate face față provocărilor cu care se confruntă, transformându-le în oportunități de a evolua cu ajutorul colegilor și al companiei.
„Anul acesta se fac deja 20 de ani de când lucrez în cadrul companiei, iar din 2012 sunt la conducerea ei în calitate de Administrator, Director General și Director de Piață pentru România și Moldova. În lumea construcțiilor sunt mereu provocări, acestea sunt o prezență constantă în viața mea profesională și fără ele nu m-aș fi putut dezvolta. Nu cred că este mai greu să fii femeie în acest domeniu. Este chiar mai ușor, aș zice, lumea te privește cu curiozitate, iar tu ca persoană trebuie să dai mai mult ca să te afirmi, și să demonstrezi că faci față în această lume a bărbaților, dar care se deschide tot mai mult și către femei. Pe mine acest lucru mă motivează.
Și nu aș fi reușit fără ajutorul colegilor și al companiei. Este important să ai în spate o echipă care să te susțină, să aibă încredere în tine, cu care să poți împărtăși aceleași principii și valori, dar și o companie puternică și stabilă, așa cum este VELUX. În plus, VELUX este una dintre acele companii care pun cu adevărat accentul pe includerea femeilor în toate posturile”, susține aceasta.
Investiția în oameni, printre ingredientele unei afaceri de succes
Pentru ca o companie să fie de succes, aceasta trebuie să ofere pieței din România produse folositoare societății, sustenabile și relevante pentru partenerii săi.
„Ferestrele noastre de mansardă sunt construite pentru a rezista și sunt fabricate din lemn certificat. De asemenea, capacitatea managerului de a aduna în jurul său oameni valoroși, pentru că investiția în oameni se întoarce mereu, munca în echipă și sprijinul reciproc sunt și ele ingrediente importante ale unei afaceri de succes. La fel de important este să poți să creezi acel context optim din care să nu lipsească dedicația, respectul reciproc, îmbunătățirea permanentă, inițiativa locală și sincronizarea. Acestea sunt valorile după care ne ghidăm și care au definit de la început cultura noastră organizațională”, încheie Noemi Ritea.