Aeroportul Internaţional Braşov – Ghimbav va fi operaţional începând cu data de 1 noiembrie a acestui an, anunțau, în urmă cu două săptămâni, reprezentanţii Consiliului Judeţean Braşov.
Alexandru Anghel, directorul executiv al Direcţiei Implementare Aeroport din cadrul CJ Braşov, a declarat, pentru BizBrașov, că data amintită nu înseamnă că va fi și data primului zbor. „Atenție! Am spus că de la 1 noiembrie 2021 aeroportul va deveni operațional, nu când va avea loc primul zbor. Primul zbor depinde de operatorii aerieni, pentru că dacă aceștia nu vor avea clienți, nu vor zbura să plimbe aer”, spune Anghel. Mai exact, aeroportul ar putea fi folosit de la 1 noiembrie, la nivel teoretic. Practic, încă nu se cunoaște data primului zbor.
Totuși, au fost avansate discuții cu mai mulți operatori aerieni, cu patru dintre aceștia antamându-se și întâlniri – Wizz Air, Lufthansa (cu segmentele sale low-cost – Eurowings sau Lufthansa Regional), Tarom și Blue Air. „Cu Wizz Air avem cele mai avansate discuții, care ne-au dat și o listă de 15 destinații pe care ar urma să le opereze de la Brașov. Suntem în stadiul în care ne-au trimis chiar contractul pentru a-l parcurge și, ulterior, să îl semnăm”, a explicat Alexandru Anghel. Și cu celelalte companii aeriene ar urma să aibă loc întâlniri în zilele următoare, a precizat acesta.
40 de zboruri de săptămână
Alexandrul Anghel pare extrem de optimist că în cel mai scurt timp posibil se va zbura de la Brașov. „Docamdată nu putem anunța ce discuții am avut cu Wizz Air, pentru că suntem în momentul în care negociem destinații, prețuri și tarife. Pregătirea unei rute aviatice durează cam șase luni de la semnarea unui contract, așa că probabil vom avea în timp mai multe zboruri. Pentru început vom avea o medie de 40 de zboruri pe săptămână, în jur de șase pe zi, iar numărul acestora ar urma să crească în momentul în care vom avea chartere – 2 – 3 luni pe an”, a mai spus șeful direcției.
Aeroportul Brașov ar urma să aibă 60 de angajați, majoritatea la servicii suport – securitate sau pompieri. „Vom colabora și cu Direcția de Pază și Ordine a Consiliului Județean, care și acum asigură paza perimetrală, dar în interior vor fi angajații noștri”, a precizat sursa citată.
„Nu știm dacă restul aeroporturilor vor fi afectate”
Pentru primul an a fost estimat un trafic de 300.000 de călători. Anghel a explicat că această estimare ar putea crește, având în vedere că interesul companiilor aeriene este în creștere. Întrebat dacă are cunoștință de unde ia acest bazin de călători, Anghel a spus că nu știe dacă aeroporturile din jur – Sibiu sau Târgu Mureș, de exemplu – ar putea fi afectate de deschiderea primului aeroport construit în România după 50 de ani. „Ar trebui să își facă Sibiul un studiu de piață să vadă dacă va fi afectat de deschiderea aeroportului de la Ghimbav”.
Anghel mizează, totodată, și pe creșterea atracției călătoriilor aeriene, având în vedere că turismul aerian s-a prăbușit în ultimii doi ani. „În 2019 am avut un vârf în ceea ce privește traficul aerian de călători, dar acum începe să își revină. Anul acesta se va ajune probabil la 70% din traficul anului 2019”, a mai arătat sursa citată.
Training al viitorilor angajați, asigurat de Aeroportul Munchen
În urmă cu două zile, managerul de dezvoltare al Aeroportului Internaţional Munchen, Sebastian Selmeier, a vizitat Aeroportul Internaţional Braşov – Ghimbav. Cu această ocazie, partea română a anunțat, într-un limbaj ambiguu, că aeroporturile din Brașov și Munchen vor colabora. Concret, spuen Anghel, colaborarea va contra în acordarea de training viitorilor angajați ai Aeroportului de la Brașov, precum și în dezvoltarea de rute aeriene. Nicidecum despre o „rută aeriană Brașov – Munchen”, așa cum au înțeles unii (că la un astfel de limbaj de lemn înțelegi ce poți sau/și ce vrei – n. red.).
Un comentariu
Si pe cand se fac angajarile la aeroport Brasov ?!