
La finalul anului trecut, Consiliul Județean Brașov a semnat contractul pentru furnizarea echipamentelor aferente serviciilor de navigație aeriană. Acum, în vederea derulării lucrărilor, care includ și amenajarea turnului virtual, autoritățile județene ar urma să contracteze serviciile unui consultant, care să se ocupe de supervizare.
Costurile pentru aceste servicii sunt estimate la suma de 246.974,69 de lei fără TVA, respectiv 293.899,88 lei cu TVA, iar contractul ar urma să se deruleze pe o perioadă totală de 71 de luni, inclusiv în perioada de garanție pentru echipamente și lucrări. Ofertele sunt așteptat până în 10 martie.
9 firme se ocupă de lucrări și echipamente
Costul total pentru aceste servicii de furnizare și instalare a acestor echipamente specifice desfășurării activității aeroportuare este de 60.175.091,40 lei fără TVA, respectiv 71.608.358,76 lei cu TVA. Prin acest contract se va construi clădirea de contingenţă şi vor fi achiziţionate toate echipamentele necesare serviciului de navigaţie aeriană. Licitația în acest caz a fost adjudecată de o asociere de 9 firme al cărei lider este UTI Construction and Facility Management, care a derulat deja mai multe lucrări de anvergură la aeroport.
Una dintre firmele asociate este Saab Digital Air Traffic Solutions (SDATS) din Suedia, care a semnat la începutul lunii contractul de livrare a turnului digital pentru furnizarea de servicii de navigație aeriană.
Saab a implementat pentru prima oară în lume un turn de control virtual, care acum esteutilizat și de aeroporturi din Marea Britanie, Olanda, Germania, Belgia și SUA, dar și de către Royal Navy pentru stațiile aeriene din Marea Britanie.