
Businessul Aromatics, creat de familia Burzo în urmă cu 27 de ani, specializat în producţia de arome şi coloranţi naturali pentru băuturi răcoritoare, dulciuri, îngheţată şi produse de patiserie, şi-a majorat afacerile cu 12% în 2021 faţă de anul anterior, trecând de pragul de 10 milioane de lei.
Aromele care ies pe porţile fabricii locale sunt folosite ulterior în industrii precum cea alimentară sau a băuturilor răcoritoare.
„Anul 2021 a fost unul bun pentru noi, am început colaborări cu mai multe companii mari. Am investit mult în partea de cercetare-dezvoltare şi avem multe formule noi care se apropie mult mai mult de gustul natural. Partea de arome este o îmbinare a ştiinţei cu arta. De exemplu noi avem o analiză cromatografică la o compoziţie pentru o aromă, dar până când reuşim să facem exact ce dorim durează mult, se fac uneori şi 100-150 de probe până iese formula dorită. Rezultatul este că am obţinut nişte gusturi plăcute şi atunci nu ne mai batem în preţuri, ci în calitate“, a spus pentru ZF antreprenorul Ioan Burzo, fondatorul companiei şi unul dintre acţionari.
În total, 18 angajaţi lucrează doar în fabrica de arome. Preţul per kilogram în cazul aromelor produse local variază de la 6 euro pe kilogram, la peste 100 euro/kg. Compania exportă o parte din producţie şi în ţări precum Slovenia, Belarus, ţările baltice.
„Nu sunt multe fabrici locale, dar companiile multinaţionale au înţeles că un furnizor local care îţi poate da un lucru de calitate reprezintă o colaborare utilă. Noi avem viteză de lucru şi ceea ce facem noi sunt lucruri foarte bune, la aceeaşi calitate, preţ. Trebuie să ne ajutăm între noi, companiile locale, să ne dăm de lucru unii altora. Vom trece şi spre arome naturale în viitor, acum facem câteva“, a mai explicat Ioan Burzo. Pentru a putea produce arome, compania foloseşte peste 500 de materii prime. Printre materiile pentru arome se numără citricele, fructele de pădure, strugurii.
„În 2022, creşterea preţurilor la gaze şi electricitate va duce la creşterea costului materiilor prime. Am văzut creşteri de două ori la anumite materii prime. Mă aştept la o scădere de consum“, a mai precizat fondatorul companiei.
Aromatics produce aromele într-o fabrică din Făgăraş, acolo unde realizează şi cercetarea pentru a dezvolta reţete noi. Din portofoliul Aromatics fac parte arome pentru industria băuturilor răcoritoare în special, dar şi pentru dulciuri, îngheţată, produse de patiserie, dar şi snacksuri şi suplimente nutritive.