Poliția Română va face angajări masive în următorii ani, în condițiile în care are nevoie de personal suplimentar care să fie delegat pe monitorizarea persoanelor care vor primi brățări electronice și pentru intervenții rapide în teren, în cazul în care situația o va impune.
Peste 6.000 de ofițeri și agenți vor suplimenta efectivele Poliției în perioada 2022- 2025 strict pe problema brățărilor electronice, sistem care va fi mai întâi implementat în București, Iași, Mureș și Vrancea, apoi în toată țara, potrivit unui proiect de Hotărâri de Guvern.
„Art. 7 1) Pentru realizarea activităţilor necesare de monitorizare electronică, Inspectoratul General al Poliției Române și unitățile teritoriale de poliție trebuie să dispună de personal propriu specializat, selecţionat, pregătit şi instruit pentru executarea atribuţiilor de supraveghere, tehnice, respectiv de intervenție în situația generării unei alerte în cadrul SIME, numărul maxim de posturi urmând a se suplimenta cu 497 de posturi de ofițeri de poliție și 5637 de posturi de agenți de poliție”, se arată în documentul citat.
Tot sistemul brățări electronice – sisteme informatice de supraveghere poartă acronimul SIME. El reprezintă un întreg ansamblu de sisteme informatice dedicate, aplicaţii, echipamente şi reţele de comunicaţii şi tehnologia informaţiei, precum şi de dispozitive electronice de supraveghere, destinat monitorizării electronice în cadrul unor proceduri judiciare şi execuţional penale.
Dispozitivul electronic de supraveghere mobil se montează pe glezna persoanelor supravegheate. Prin excepţie, acest dispozitiv se montează pe braţul persoanei atunci când montarea pe gleznă nu este fizic posibilă sau este contraindicată medical.
Din HG aflăm că monitorizarea electronică în sistem pilot se aplică etapizat, după cum urmează:
a) prima etapă – în perioada 2022 – 2023 – la nivelul municipiului București și a județelor Iași, Mureș și Vrancea;
b) a doua etapă – în anul 2024 – la nivelul UAT-urilor prevăzute la a) și la nivelul județelor Bacău, Brașov, Caraș-Severin, Călărași, Cluj, Covasna, Galați, Giurgiu, Harghita, Ilfov, Mehedinți, Neamț, Prahova, Sibiu, Satu-Mare, Sălaj, Teleorman, Vaslui și Vâlcea;
c) a treia etapă – în anul 2025 – la nivelul unităților administrativ-teritoriale prevăzute la lit. a) și b) și la nivelul județelor Alba, Arad, Argeș, Bihor, Bistrița-Năsăud, Botoșani, Brăila, Buzău, Constanța, Dâmbovița, Dolj, Gorj, Hunedoara, Ialomița, Maramureș, Olt, Suceava, Timiș și Tulcea.