Compania brașoveană Bilka Steel, controlată de antreprenorul Horaţiu Ţepeş, a trecut de 1,1 miliarde de lei cifră de afaceri în 2021, după o creştere cu circa 40% faţă de anul anterior, când înregistrase venituri de 795 de milioane de lei.
„Bilka a încheiat 2021 cu o cifră de afaceri de 1,1 miliarde de lei, peste obiectivul stabilit la începutul lui 2021. Anul trecut a fost de departe unul dintre cei mai performanţi ani pentru Bilka, dar în acelaşi timp şi anul cu cele mai multe provocări. Schimbările pe care le-a adus criza provocată de pandemie în economie şi societate s-au reflectat pe tot parcursul anului trecut şi în activitatea noastră curentă. Investiţiile amânate de consumatori în 2020 şi faptul că după primul an de pandemie am învăţat să trăim în contextul actual, au făcut ca oamenii să îşi reia cursul normal al vieţii şi implicit investiţiile amânate, ceea ce a dus la o creştere majoră a cererii în piaţa de acoperişuri“, spune Horaţiu Ţepeş, proprietarul Bilka, într-un comunicat remis BizBrașov.
Odată cu creşterea cererii, compania a trebuit să facă faţă problemelor apărute pe lanţurile logistice de aprovizionare, la care s-au adăugat majorările preţurilor la materiile prime.
„Astfel, 2021 a fost un an în care focusul a fost mai mult ca niciodată pe maximizarea a tot ceea ce am investit în cei 15 ani de activitate, atât din punct de vedere business, cât şi ca know-how.“
Pentru 2022, Bilka şi-a propus să atingă o creştere de 20% a cifrei de afaceri, însă totul va depinde şi de evoluţia climatului macroeconomic şi politic din acest an.
„Pentru 2022 previziunile noastre sunt pozitive, motiv pentru care ne-am bugetat o creştere a afacerilor de 20%. Avem speranţa că anul acesta impactul pandemiei se va diminua şi vom vedea un impact pozitiv în economie. Chiar şi aşa, vom avea în fiecare industrie provocări punctuale pe care suntem pregătiţi să le gestionăm. Pentru noi, mai importantă decât evoluţia afacerilor de anul acesta, rămâne perspectiva pe care o avem pentru următorii ani, în actualul context de dezvoltare şi de investiţii. De asemenea, este important să fructificăm ceea ce ultimii doi ani ne-a învăţat, şi anume să fim permanent atenţi la creşterea flexibilităţii businessului, a eficienţei şi creşterea gradului de digitalizare“, a mai spus Horaţiu Ţepeş.
Pentru 2022, Bilka are un buget de investiţii de 10 milioane de euro, unul dintre cele mai importante obiective fiind fabrica de panouri termoizolante şi profile industriale care va fi dată în funcţiune, în etape, până la sfârşitul acestui an. În prezent producţia pentru produsele cu destinaţie industrial reprezintă 20% din cifra de afaceri a companiei, restul de 80% fiind produsele pentru sectorul rezidenţial.
Fabrica de panouri termoizolante este parte a unui plan mai amplu de investiţii, totalizând 25 de milioane de euro.
În urmă cu trei ani, compania a achiziţionat platforma industrială Hidromecanica 2 Braşov, din vecinătatea halelor deja deţinute, pentru a se extinde.
Compania va continua planul de extindere şi investiţii, la nivel local, în timp ce la nivel regional analizează pieţe din ţările apropiate, unde modelul de business ar putea fi replicat în următorii ani.
„După patru ani de investiţii care s-au ridicat la 30 de milioane de euro, suntem aproape de momentul punerii în funcţiune a fabricii de panouri termoizolante şi profile industriale. Este o zonă de business foarte importantă pentru noi, care în următorii ani va duce la o creştere exponenţială a companiei. Optimismul nostru se bazează pe nevoia de acoperişuri metalice în România care este în continuă creştere, pe creşterea construcţiilor din sectorul industrial, dar şi pe potenţialul identificat în ţările în care exportăm produsele noastre“, a precizat Horaţiu Ţepeş.
Compania exportă, prin intermediul a peste 500 de distribuitori, în ţări precum Bulgaria, Ungaria, Republica Moldova, Germania, Polonia, Slovacia, Olanda, Austria, Irlanda sau Ucraina.
Pentru anul acesta, Bilka mai vizează investitii şi în extinderea capacităţilor de producţie pentru divizia de acoperişuri, pentru produsele deja existente în portofoliu, şi se gândeşte şi la creşterea gamei de produse.
Bilka a fost fondată în 2007, iar în cei 15 ani de activitate, a ajuns la de 7 la 600 de angajaţi, câţi are în prezent, şi a făcut investiţii de peste 60 de milioane euro.