Consorțiul de firme care a câștigat licitația pentru modernizarea căii ferate dintre Brașov și Sighișoara, subsecțiunea Cața – Apața. caută acum un constructor specializat, care să se ocupe de relocarea unei conducte de gaz care stă în calea noului traseu feroviar proiectat.
Conducta se află între localitățile brașovene Paloș și Beia, iar costul estimat pentru lucrări este de 10.310.284 de lei fără TVA, respectiv 12.269.237,96 lei cu TVA. Ofertele de la constructorii specializați vor fi depuse la sediul companiei Aktor SA din București până în data de 15 februarie.
Reconstrucția căii ferate Sighișoara-Brașov, executată de asocierea Aktor-Arcada-Alstom, este cel mai complex șantier de infrastructură din ultimii 30 de ani în România, și cuprinde două tuneluri noi cu lungimea de 5, respectiv 7 kilometri, cu galerii duble. Ruta se va scurta cu 17,72 km (de la 130,27 km, la 112,55 km) pe noul traseu. În medie, un kilometru de cale ferată pe noul traseu dintre Cața și Apața va „înghiți” peste 20 de milioane de euro. Oferta financiară depusă de Asocierea RailWorks pentru acest tronson are valoarea de 2,72 miliarde de lei, fără TVA.