Societatea LEFRUMARIN a intrat în insolvență la finalul anului 2016, iar planul de reorganizare a activității, propus de către administratorul judiciar Eurosmart prin filiala sa din Brașov, a fost aprobat de creditori în procent de 72.28% din totalul masei credale cu votul a trei dintre cele patru grupe de creditori. De asemenea, a fost confirmat de către judecătorul-sindic prin sentința nr.780/sind/23.06.2021 rămasă definitiva, prin respingerea apelurilor declarate. Compania brașoveană a intrat în insolvență la cerere după ce a observat că nu mai poate să își achite ratele la un credit de 30 de milioane de lei contractat la CEC Bank.
„Planul de reorganizare pentru cunoscutul producător de mezeluri brașovean prevede patru direcții de acțiune în domenii cheie: continuarea activității curente de fabricare a produselor din carne, inclusiv a cărnii de pasăre susținută de: autorizațiile și contractele aflate în vigoare, know-how-ul activității, cererea pietei în care își desfășoară activitatea și clienții tradiționali; un transfer parțial de business și valorificarea activelor excedentare non-core business, recuperarea creanțelor societății față de debitorii săi, precum și ajustarea masei credale în scopul echilibrării situației patrimoniale a companiei debitoarei astfel încât să poată fi acoperită o parte cât mai mare din pasiv din datoriile societății, într-un grad superior mai ridicat decât în cazul comparativ cu falimentul”, a declarat Mihaela Bocea, Managing Partner Eurosmart. O parte dintre cele 12 magazine ale societății vor fi mutate pe o ală societate din grup, urmând ca trei dintre acestea să fie vândute.
Planul de reorganizare al LEFRUMARIN va fi aplicat pe o durată de trei ani și presupune menținerea dreptului de administrare a societății de către administratorul special, activitatea companiei fiind condusă de către acesta sub supravegherea Eurosmart, conform legii.
Societatea LEFRUMARIN a dezvoltat cu majoritatea clienților relații de colaborare tradiționale de peste 5 ani de zile, având în prezent peste 200 de contracte încheiate precum și relații comerciale pe bază de comenzi cu peste 1.000 de clienți, una dintre măsurile prevăzute de plan fiind atragerea de clienți noi în portofoliul de export și dezvoltarea sortimentelor de produse achiziționate de clienții din portofoliu.
„În prezent, LEFRUMARIN comercializează produsele sale prin mai multe rețele: rețeaua sa de magazine și depozite de marfă formată din 12 magazine proprii aflate în proprietatea Lefrumarin SRL și un magazin închiriat, rețeaua de distribuție în peste 1.200 de magazine din 21 de județe din România, rețeaua de export către 11 țări: Belgia, Grecia, Spania, Anglia, Italia, Irlanda, Franța, Germania, Austria, Danemarca, Olanda”, completează Mihaela Bocea.
Compania LeFruMarin este deținută de familia Brânză, numele fiind dat de Marin Brânză, cel care a fondat business-ul în 1991.