Guvernul nu a alocat în Legea bugetului pe anul viitor niciun ban pentru continuarea lucrărilor la Aeroportul Internațional Brașov – Ghimbav. Adrian Veștea, președintele Consiliului Județean Brașov, susține, însă, că acest lucru nu reprezintă o problemă, deoarece „vom susține un amendament la lege prin care să ni se dea suma de 50 de milioane de lei pentru continuarea lucrărilor”. „De altfel”, spune sursa citată, „nici anul trecut, nici acum doi ani, nu s-au acordat bani direct prin Legea bugetului, ci prin amendamente”.
Veștea a mai precizat că anul acesta nicio localitate nu a primit bani prin Legea bugetului pentru a-și continua investițiile. „Noi avem deja pregătit amendamentul, a fost votat și de PNL, și de PSD”, a spus șeful CJ Brașov pentru BizBrașov.ro.
Fostul premier Ludovic Orban anunța anul trecut, în timpul campaniei electorale, că, atâta timp cât va fi premier, Brașovul va primi bani de la Guvern pentru finalizarea acestui obiectiv de investiții. Adversarii politici se tem ca Brașovul să nu plătească din cauza poziționării PNL Brașov în tabăra lui Orban, în defavoarea „echipei câștigătoare” a lui Florin Cîțu, cel care a devenit președinte al liberalilor în acest an, precum și pentru refuzul lui Adrian Veștea de a susține propunerea venită de la București la alegerile de anul trecut, de a-l trece primul pe lista pentru Senat pe premierul Nicolae Ciucă.
Ministerul Transporturilor a anunțat, însă, că investiția în calea ferată Brașov – Aeroport Ghimbav este de 150 de milioane de euro.
Pe site-ul ministerului a fost postat, în dezbatere publică, proiectul de Hotărâre de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii „Realizare conexiune feroviară cu Aeroportul Internațional Brașov – Ghimbav”.
Valoarea totală a investiţiei (inclusiv T.V.A.) este de 739,33 milioane de lei, echivalentul a aproximativ 150 milioane de euro. Durata de realizare a investiției va fi de trei ani.
Finanţarea obiectivului de investiţii de utilitate publică de interes național se realizează din fonduri externe nerambursabile, de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, din veniturile proprii ale Companiei Naţionale de Căi Ferate „C.F.R.” – S.A., precum și din alte surse legal constituite, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.