Kaufland România este, încă de când a intrat pe piața locală, unul din principalii susținători ai producătorilor și fermierilor români. Compania încurajează an de an afacerile locale, pe care le vede ca actori principali într-o țară cu o economie durabilă. Drept dovadă, mai bine de 80% din cheltuielile Kaufland cu furnizorii români au fost direcționate către afaceri autohtone, iar valoarea totală a cheltuielilor directe cu furnizorii locali a fost de 1,9 miliarde de euro.
Potrivit celor mai recente date publicate în Raportul de Sustenabilitate Kaufland România, dintr-un total de aproximativ 2.900 de furnizori ai hipermarketurilor Kaufland, 2.400 au fost furnizori locali. Valoarea cheltuielilor directe cu aceștia a fost de 1,9 miliarde de euro. Mai mult decât atât, din toate cele peste 24.000 de produse alimentare disponibile în portofoliul Kaufland România, peste 15.700 articole au fost, în anul financiar 2020, de origine națională.
„Noi avem grijă ca tot ce facem să facă bine pe termen lung. Este cel mai corect model de business și cel mai eficient dacă ne dorim o societate stabilă, cu o economie durabilă, circulară. Ideea de a susține producătorii locali este benefică pentru toată lumea. Finanțarea unui producător străin ne aduce doar un volum de produse necesar consumatorilor. Dacă volumul acela poate fi furnizat de un producător local, asta înseamnă automat un impact direct pozitiv pe tot lanțul valoric. Așa că ne concentrăm pe producătorii și fermierii români, vrem să aibă afaceri stabile și profitabile. Anul trecut ne-am concentrat cu atât mai mult, având în vedere greutățile cauzate de contextul pandemic”, declară Valer Hancaș, Director Comunicare si Corporate Affairs, Kaufland România.
Drept urmare, de la debutul pandemiei Covid -19, în martie 2020, ca măsură de sprijinire a furnizorilor săi locali, Kaufland a decis reducerea termenelor de plată: de la 7 zile la 3 zile pentru produse proaspete, respectiv de la 30 de zile la 7 zile pentru restul.
Tot anul trecut, compania a lansat programul „Porc născut și crescut în România”, o premieră în retail, Kaufland fiind singurul lanț în care carnea de porc are origine 100% românească, de la porci născuți în România. Carnea de porc ce provine din program se găsește în magazine în cadrul Raftului Românesc, semnalizat corespunzător la vitrinele cu servire asistată. De la lansarea primei etape a programului, în 2017, Kaufland a sprijinit în toți acești ani dezvoltarea fermelor de porci, pentru a putea oferi în magazine carne 100% românească, de la porci născuți, crescuți în România, dar și hrăniți cu cereale din România.
La începutul lui 2021, compania a început să lucreze, alături de Cooperativa Țara Mea, la ce avea să devină în luna mai a acestui an un nou program agricol pentru producătorii locali mici de fructe și legume, care le garantează siguranța cantităților cultivate și vândute, dar și un profit sigur.
Toate detaliile despre eforturile și investițiile Kaufland România pentru o dezvoltare durabilă, se regăsesc în cel mai nou raport de sustenabilitate, disponibil la kaufland.ro/raport-sustenabilitate. (P)