Grupul Seroussi, care deţine trei fabrici de îmbrăcăminte şi o reţea de zece magazine pe plan local, l-a recrutat pe Andrei Buşoi în funcţia de director general, el urmând a dezvolta retailul propriu offline şi online.
„Pe lângă cele 10 magazine actuale din Bucureşti şi din ţară, ne dorim extinderea reţelei proprii de desfacere. Avem în plan deschiderea a trei noi magazine de brand în 2022, avem în vedere atât Bucureşti, cât şi Constanţa şi Braşov. Un alt obiectiv important pentru perioada următoare este planul de marketing digital pentru dezvoltarea magazinului online Seroussi, o componentă din ce în ce mai importantă a pieţei de fashion, mai ales în contextul restricţiilor generate de pandemie“, spune Andrei Buşoi.
Pe lângă componenta de retail propriu, grupul Seroussi are pe plan local şi trei fabrici de îmbrăcăminte, două în Odorheiul Secuiesc şi una în Botoşani. Acestea produc atât pentru retailul propriu, cât şi pentru partenerii locali şi pentru export, hainele ajungând pe pieţe precum Canada, Ungaria şi Republica Moldova, spun reprezentanţii companiei. În România, pe lângă magazinele proprii, compania mai are alte 20 de unităţi partenere.
Grupul produce haine pentru bărbaţi – costume, pantaloni sau sacouri – şi se poziţionează pe segmentul premium al pieţei.
„Unul din obiectivele mele este crearea unei linii smart casual care să completeze oferta actuală a brandului Seroussi“, adaugă noul director general.
Executivul român Andrei Buşoi, care a preluat funcţia de director general al Seroussi, a fost anterior director de vânzări şi operaţiuni pentru grupul de modă Montecristo, ce cuprinde branduri precum Kenvelo, LeeCooper şi Timeout.
Grupul Seroussi a fost fondat de omul de afaceri de origine sudaneză Joseph Seroussi, supranumit „regele confecţiilor“. Acesta s-a stins din viaţă în 2018. Seroussi a venit pentru prima dată în România în 1965, iar la căderea regimului comunist, în 1989, avea deja afaceri în derulare de 55 milioane de dolari.
A început să producă sub brandul Seroussi în 1990, când a cumpărat prima fabrică la Odorheiu Secuiesc, lucrând pentru branduri celebre precum Hugo Boss, conform celor mai recente date ZF.
Grupul Seroussi este astăzi operat prin mai multe companii cu afaceri de circa 50 mil. lei.
Fiica lui Joseph Seroussi – Ramona Ruth Seroussi – este implicată în business, conform datelor ZF. Ea apare şi acţionar cu 15% în JR Enterprises, unde pachetul majoritar e controlat de o companie din Malta. Alte companii din grup sunt Norada şi Serconf. Businessul Norada a scăzut în 2020 la o tremie, respectiv 21 mil. lei. Numărul de salariaţi a coborât de la 800 la 550. În cazul Serconf, declinul cifrei de afaceri a fost de doar 6%, la 22,6 mil. lei, cu peste 400 de salariaţi. JR Enterprises are 16 angajaţi şi afaceri de 3 mil. lei.