Orice salariat din România poate verifica acum online care este vechimea pe care a acumulat-o în ani, dar și dacă angajatorul i-a plătit contribuțiile pentru pensie, prin crearea unui cont pe site-ul Casei Naționale de Pensii Publice (CNPP).
În acesns sens, va fi completat un formular online AICI, care mai apoi trebuie tipărit și prezentat, împreună cu actul de identitate (original și copie), la orice casă locală de pensii. Ulterior, va fi trimis un e-mail prin care se va putea seta parola contului. Acesta va putea fi accesat din site-ul CNPP.
Vizitatorii trebuie să citească descrierea fluxului de creare utilizator pentru crearea unui cont online și să-și exprime acordul în vederea condițiilor de utilizare a portalului CNPP. Acordul este considerat a fi asumat prin introducerea datelor specifice cererii de creare cont.
Pentru identificarea unică a utilizatorului este necesară completarea formularului de creare cont. Toate campurile marcate cu * sunt obligatorii şi salvarea cererii nu este posibilă daca acestea nu sunt completate. Datele introduse trebuie să fie conforme cu realitatea.
Structura formularului este următoarea :
Date de identificare:
- Numele şi prenumele
- CNP
- Adresa de e-mail
- Act de identitate
- Adresa de domiciliu.
- Se introduce text (Cod CAPTCHA)
Se apasă butonul de finalizare formular.
După finalizarea completării formularului se apasă butonul Print pentru a putea fi semnat olograf în original, pe hârtie.
Pentru obţinerea datelor de acces, după ce s-a tipărit cererea trebuie parcurse urmatoarele etape:
- Se semnează cererea;
- Solicitantul se va prezenta personal cu cererea semnată la oricare casa teritorială de pensii, împreună cu actul de identitate în original şi copie sau, după caz, cu documentele justificative în original şi copie pentru fiecare persoană terţă căreia îi va administra contul;
- Cererea va fi procesată şi aprobată la nivelul casei teritoriale de pensii. După aprobare vor fi transmise datele de acces (nume utilizator şi parolă) solicitantului, pe e-mailul specificat de acesta în cerere.
Cum poţi verifica vechimea ta în muncă: PASUL 1
Primul pas este autentificarea în contul de utilizator. Apeși pe butonul „Autentificare” din colțul din dreapta-sus al site-ului www.cnpp.ro. Se va deschide o pagină în care vei introduce e-mail-ul și parola pe care le-ai setat pentru contul tău, iar apoi vei apăsa pe „Autentificare”.
Cum poţi verifica vechimea ta în muncă: PASUL 2
Odată intrat în cont, vei avea la dispoziție un meniu în partea stângă a paginii. În meniu, selectezi „Datele mele din sistemul public de pensii”.
Cum poţi verifica vechimea ta în muncă: PASUL 3
În acea secțiune, poți alege fie un document cu stagiile lunare de cotizare înregistrate în evidențele CNPP începând cu aprilie 2001, fie un document cu stagiile anuale de cotizare. Intri pe stagii lunare sau pe stagii anuale și apoi apeși pe „Generează raport actualizat”.
Cum poţi verifica vechimea ta în muncă: PASUL 4
Diferența este că în primul fișier poți vedea situația vechimii lună cu lună (zile lucrate, venituri, condiții de muncă, punctaj, angajatorii care au cotizat pentru tine, vechime totală de muncă acumulată), din aprilie 2001 și până în prezent, iar în al doilea poți vedea doar situația anuală (fără detalii lunare). Dacă vrei să vezi situația anterioară lunii aprilie 2001, trebuie selectat „Informații din carnetul de muncă” și apăsat pe „Generează raport actualizat”.
Cum poţi verifica vechimea ta în muncă: PASUL 5
După ce ai solicitat generarea unui raport actualizat (sau a mai multor rapoarte), trebuie să aștepți câteva minute până se generează efectiv în sistem și devine disponibil în contul tău. Când un raport este gata, primești un e-mail de notificare și raportul îl poți descărca, în format PDF, din contul de pe site-ul CNPP. Mai precis, te duci înapoi în pagina în care ai cerut generarea raportului și vei găsi acolo fișierul descărcabil.
Un comentariu
tipic romanesc . faci cerere o semnezi si o depui la casa de pensii. daca e online la ce mai trebuie cerere?