
Primăria Brașov a lansat o licitație publică pentru a delega gestionarea serviciului de iluminat public din municipiu, pe următorii 5 ani. Costul pentru aceste servicii a fost estimat la suma de 26.595.588 de lei fără TVA, respectiv 31.648.749,72 lei cu TVA.
Pentru cei care vor să participe la această licitație, edilii au o serie de cerințe, atât în ceea ce privește experiența de operare, cât și pe partea de proiectare de astfel de rețele și sisteme. De exemplu, ofertanții vor trebui să prezinte o listă a serviciilor similare prestate în cursul unei perioade care acoperă cel mult ultimii 3 ani, din care sa reiasă că au prestat servicii similare cu o valoare totala mai mare sau cel puțin egala cu suma de 26.595.588,00 lei fără TVA, la nivelul a unui contract – maximum 3 contracte, indiferent dacă au fost încheiate cu autorități publice sau clienți privați. În plus, ofertanții trebuie să aibă experiență în calitate de executant de lucrări de iluminat festiv, dar și experiență ca proiectant în cel puțin 2 contracte de iluminat public într-un oraș.
Pentru întreținerea serviciilor de iluminat public pe parcursul acestui an, în ianuarie, a fost semnat un contract în valoare de 11.446.963 lei, cu TVA, cu firma Flash Lighting Services din Bucureşti, cea care se ocupă de mai mulţi ani de iluminatul public din Braşov.
Potrivit acestui contract, operatorul trebuie să se ocupe de întreţinerea, modernizarea şi menţinerea în funcţiune a sistemului de iluminat public, mai exact a iluminatului stradal şi pietonal, a celui ornamental (festiv, arhitectural), a parcărilor sau a altor platforme utilitare.