
Un document marcat „confidential” a fost pus in dezbatere publica la finalul saptamanii trecute pe site-ul Ministerului Transportului si Infrastructurii. Documentul a fost publicat pe 3 decembrie iar observatiile se pot face pana pe 14 decembrie.
Documentul reprezinta ” Planul Investițional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pentru perioada 2020-2030.” Documentul aduce unele modificari, motivate prin „necesitatea corelării politicilor publice relevante în vederea realizării obiectivelor de infrastructură necesare la nivel național„. Ca atare, acest document are rolul de a prioritiza anumite investitii in infrastrutura.
Strategia Guvernului pentru perioada 2020 – 2030 prioritizeaza A13 Bacau- Brasov. Astfel, trecerea muntilor din Moldova in Transilvania se va realiza prin A13 până în… 2030. Pe lista acestor priorități la finanțare cu fonduri europene pe următorii 9 ani sunt și autostrăzile Sibiu – Brașov și Comarnic – Brașov.
De un an încă nu s-a ajuns la un consens în ceea ce privește traseul autostrăzii spre Bacău
La Autostrada A13 Bacau – Brasov se lucreaza, insa lucrurile merg destul de greu. De mai bine de un an, compania care executa studiul de fezabilitate si proiectul tehnic nu a stabilit inca traseul final. Ordinul de incepere a fost dat in 07.2020 iar termenul este de 30 de luni( 01.2023) :
„Dupa finalizarea Analiza Multicriteriala Etapa 2 si alegerea variantei optime de traseu, urmatoarea etapa este aceea de realizare a Studiului de Fezabilitate. In cadrul acestei etape a Studiului de Fezabilitate, Prestatorul va realiza toate studiile de teren (hidraulic si hidrologic; studiu geotehnic; studiu topografice, arheologice, obtinerea avizelor si acordurilor inclusiv obtinerea acordului de mediu), pentru varianta optima recomandata si va intreprinde toate demersurile necesare pentru finalizarea Studiului de Fezabilitate”, a informat CNAIR
Autostrada 13 Bacau – Bacau va avea aproximativ 160 km și are un cost estimat de 2,482 miliarde de euro fără TVA. Autostraza Sibiu Brașov este estimată la 1,479 miliarde de euro, iar Comarnic – Brașov, 1,571 miliarde de euro.

Un comentariu
Eram aproape sigur, despre Bors-Cluj, nimic, cand de fapt ar fi una dintre cele mai importante legaturi a Vestului cu noi, dar stiu si inteleg interesele sunt mai aproape de capit
ala, fratilor in ritmul si in logica asta, o sa progresam peste 100 ani sau cine stie cand