Reconstrucția căii ferate Sighișoara-Brașov executată de asocierea Aktor-Arcada-Alstom, cel mai complex șantier de infrastructură din ultimii 30 de ani în România, va cuprinde două tuneluri noi cu lungimea de 5, respectiv 7 kilometri, cu galerii duble.
Reprezentanții Asociației Pro Infrastructură au făcut o vizită oficială pe acest tronson, parte din Coridorul Feroviar Rin-Dunăre. Inveștiția va avea și alte trei tuneluri cu galerii comune, un viaduct de 1.700 de metri și zeci de mii de metri liniari din piloni forați.
„Ne bucurăm să vedem o mobilizare bună în mai multe puncte de pe șantier. Am fost informați că antreprenorul a semnat contractul pentru achiziția a patru TBM-uri (Tunnel Boring Machine), utilaje folosite pentru execuția tunelurilor lungi, asemănătoare «cârtițelor» de la metrou.
Ele vor săpa tunelurile cu o viteză de 15 metri/zi. La portalul în care vor fi aduse TBM-urile pentru tunelul Homorod vor începe lucrările de foraje în cursul acestei luni, urmând ca în prima parte a lui 2022 să fie lansate TBM-urile.
La portalul de unde vor fi lansate celelalte două, pentru tunelul Ormeniș (cel de circa 7 kilometri), este extrem de important să fie rezolvate veșnicele blocaje birocratice. Sperăm că toți responsabilii din aparatul administrativ vor rezolva cu celeritate birocrația ca să evităm întârzierile (semnificative)”, a transmis Asociația Pro Infrastructură într-o postare pe Facebook.