Primăria Municipiului Brașov a lansat azi în dezbatere publică proiectul de hotărâre pentru aprobarea „Regulamentul privind cesiunea creanțelor bugetare datorate bugetului local al Municipiului Brașov de debitorii aflați în procedura insolvenței“.
Scopul acestui act normativ este de a crea mecanismul necesar ca, în cazul debitorilor aflați în insolvență, Direcția Fiscală să poată cesiona (ceda), către un terț, creanțele (datoriile) pe care acești debitori le au față de bugetul local, pentru ca datoria să fie recuperată. Condițiile pentru această cesionare să fie posibilă sunt ca suma plătită de cesionar să nu fie mai mică decât datoria pe care debitorul o are, plata prețului cesiunii să se facă în maxim un an de la data încheierii contractului de cesiune, iar cesionarul să constituie garanții pentru plata cesiunii.
Conform proiectului de regulament, procedura privind demararea selecției cesionarului se realizează de către Direcția Fiscală, prin publicarea, pe pagina de internet a Primăriei Municipiului Brașov, a unui anunț privind invitația de participare la procedura competitivă organizată în vederea cesiunii creanțelor bugetare. Cei interesați în preluarea obligațiilor de plată ale unui debitor aflat în insolvență au termen de depunere a ofertelor 10 zile de la data publicării anunțului pe pagina de internet.
Criteriile pe baza cărora va fi ales ofertantul sunt în următoarea ordine:
- Oferta care are termenul de plată a prețului cesiunii cel mai scurt, dar nu mai târziu de un an de la încheierea contractului de cesiune, și prețul cesiunii să fie cel puțin valoarea creanțelor bugetare înscrise de organul fiscal local în tabelul definitiv de creanțe, creanțele curente aferente procedurii insolvenței, respectiv creanțele născute de la data publicării tabelului definitiv și până la data încheierii contractului de cesiune;
- Oferta care are prețul cesiunii cel mai mare;
- Garanția cea mai favorabilă din perspectiva maximizării recuperării creanțelor bugetare, respectiv se au în vedere cu prioritate ofertele conform cărora garanția se constituie, în această ordine, prin: a) consemnarea de mijloace bănești la trezorerie și b) scrisoare de garanție emisă de o instituție de credit sau poliță de asigurare de garanții.
Brașovenii pot transmite propuneri de completare sau modificare a proiectului de regulament până în data de 12 noiembrie, pe e-mail, la dirfiscala@brasovcity.ro sau dirfiscala@dfbv.ro, sau sediul Direcției Fiscale din str Dorobanților nr 4, program cu publicul: Luni, Marți, Joi, Vineri: 08:00 – 12:00 și 13:00 – 16:30; Miercuri : 08.00 – 12:00 și 13:00 – 18.30. Între orele 12:00 – 13:00 este pauză pentru dezinfecție.