Facebook a anunțat un mare „corporate rebranding”, schimbându-și numele în „Meta”. Această mișcare este gândită pentru a da investitorilor și publicului larg un semnal că gigantul tech intră într-o nouă etapă a existenței sale.
Modificarea numelui este o tactică aplicată de multe companii mari în trecut, însă vine într-un moment în care Facebook criticată cum n-a mai fost niciodată. Aplicațiile Facebook, Instagram, Messenger și WhatsApp își vor păstra numele, Meta urmând să se numească doar grupul care le cuprinde pe toate.
„Meta” înseamnă în greacă „dincolo de”, „după”. Cei de la Facebook au motivat alegerea acestei denumiri prin faptul că grupul care valorează 900 miliarde dolari vrea să investească miliarde în metavers. Acesta ar urma să fie un univers virtual pe care îl vom putea accesa cu ochelari sau căști VR.
Un metavers global este la mulți ani distanță și tot ce a descris timp de mai bine de o oră Mark Zuckerberg joi seară va deveni realitate probabil în jurul anului 2030, dacă este ca acest univers chiar să fie construit și, mai ales, să fie și apreciat de public.
Metaversul, „următorul capitol din evoluția internetului”
Șeful Facebook spune că metaversul este „următorul capitol din evoluția internetului”, iar Facebook speră că, investind miliarde de dolari în metavers, va atrage și publicul tânăr care nu prea este atras de actualul Facebook, preferând TikTok sau Snapchat.
Mulți spun că schimbarea de nume este gândită să distragă atenția de la „furtuna” mediatică în care Facebook este prinsă de o lună în care au apărut o mulțime de documente interne ce arată cât de multe știa compania despre efectele sumbre pe care produsele sale le au asupra societății. Și deși cunoștea multe lucruri, a făcut prea puține pentru a repara situația, fiindcă ar fi însemnat o diminuare a profitului și mai puține interacțiuni în rețea.
Pe de altă parte, schimbări de nume s-au mai produs în rândurile unor mari companii și în unele cazuri au adus rezultate pozitive. Experții de marketing spun că schimbările de nume, fie reflectă un portofoliu extins de activități, fie dau semnalul unui nou început, o „resetare” cu trecutul și cu greșelile de atunci.
Mark Zuckerberg a motivat decizia de a redenumi grupul „Meta” prin faptul că s-a schimbat viziunea Facebook și în câțiva ani ar vrea ca această companie să fie văzută nu ca rețea socială, ci ca o „companie de metavers”. Schimbarea numelui a mai fost adoptată de companii mari când acestea și-a schimbat radical direcția sau când vechiul nume avea conotație negativă.