Una dintre marile probleme în ceea ce privește asigurarea transportului feroviar, în special pe timpul sezonului de iarnă, o reprezintă apariția unor blocaje cauzate de pompii care cad pe linii sau pe firele electrice de alimentare, din cauza greutății zăpezii.
Pentru a preîntâmpina astfel de situații, CFR vrea să taie o serie de arbori care sunt considerați periculoși, iar în acest sens ar urma să semneze un contract cu o firmă de exploatări forestiere. Costul total estimat pentru „defrișările” de pe raza județului Brașov este de 170.125,33 lei fără TVA, respectiv 202.449,14 cu TVA.
„Pentru prevenirea derajamentelor de cale ferata determinate de caderile de arbori peste elementcle caii ferate, cu afectarea liniei de contact si afectarea gabaritului de libera trecere se impune marcarea, taierea si indepartarea arborilor considerati periculosi, fapt ce conduce la necesitatea achizitionarii serviciului de taiere a arborilor”, se precizează în anunțul de licitație.
Contractul ar urma să se deruleze pe o perioadă de un an, iar firmele care se înscriu la licitație să depună o garanție de participare de 1.701,25 de lei.
Un comentariu
Nu înțeleg de ce a trebuit să treacă ani, sa fie calea ferata acoperită de vegetație, când de fapt curatarea vegetație este o lucrare curentă, prevăzută in instructiile CFR, care se trece in programul de lucru și se executa cu personal si utilaje proprii, ca orice lucrare de întreținerea caii ferate.
Nu, noi trebui sa stăm să ne acopere vegetația si apoi sa anuntam cu mare pompă, surle si trâmbițe ce minunatie, licitam sa curatam vegetatia, contra unor sume exorbitante.
Este ca și cum, locuiești într-o casa, initial curata și după câțiva ani in care tu nu faci decât să te ingropi mizerie, chemi o firma sa curete, bineînțeles pe multi bani, de si tu esti sărac, nu ai bani nici de facturi.
Ar trebui să suporte cheltuielile toti fosti si actuali directori regionali, care nu au vrut să știe de ce au ocupat scaunul respectiv.
Rusine! Daca știu ce este.