Consilierii locali se vor întruni pentru a doua oară într-o ședință extraordinară pentru a dezbate noua organigramă a Primăriei Brașov, după ce proiectul inițiat de către primarul Allen Coliban a fost respins de două ori, respectiv atât la ședința ordinară de la finele lunii trecute și în plenul extraordinar de la începutul lunii.
Potrivit referatului de specialitate, proiectul organigramei şi a statului de funcţii propus este fundamentat în continuare pentru un număr total de 400 de posturi, față de 326 de posturi, cât sunt în prezent, conform reglementărilor din noiembrie 2020. Dintre cele 400 de posturi: 3 funcţii de demnitate publică (1 primar şi 2 viceprimari); 328 funcţii publice (280 funcţii publice de execuţie şi 47 funcţii publice de conducere + 1 secretar general municipiu) și 69 posturi contractuale (2 posturi contractuale de conducere şi 67 posturi contractuale de execuţie).
2 angajați în plus la Urbanism
Față de propunerea inițială, s-a mai umblat la posturi în ceea ce privește anumite direcții. De exemplu, față de propunerea inițială, când Direcţia Generală Arhitect Şef va avea componenţă 33 de funcţii din care 5 funcţii de conducere şi 28 de funcţii de execuţie, acum aceasta va avea 35 de funcții din care 5 funcții de conducere și 30 de funcții de execuție. Sunt practic două posturi în plus, după ce în ședințele anterioare de Consiliu Local s-a atras atenția că este una dintre structurile care are un deficit destul de mare de personal.
Cele două posturi au fost luate de la Direcţia Generală Relaţii Publice şi Comunitare, care este în subordinea directă a primarului și va fi o structură nouă în cadrul municipalității. Potrivit propunerii de organigramă, aceasta va rămâne cu 48 funcții publice din care 7 funcții publice de conducere și 41 funcţii de execuţie, în loc de 43 de astfel de posturi.
Alte Direcții importante din Primăriei, cum ar fi cea Tehnică și cea de Parcări au rămas cu aceeași structură de personal, 42 de angajaţi din care 5 funcţii de conducere și 23 de funcţii din care 3 funcţii de conducere.
Două posturi de conducere, în loc de unul
O altă direcție nou înființată va fi cea de Educaţie, Cultură, Sport şi Recreere, aflată în subordinea directă a primarului. „Scopul acesteia este de susţinere a vieţii culturale şi a instituţiilor de cultură, creşterea calităţii şi diversificarea serviciilor turistice, de susţinere a sistemului de învăţământ, de coordonare a programelor sportive şi recreative care se desfăşoară în municipiu, atât cele iniţiate de autoritatea publică locală, cât şi cele care decurg din derularea unor programe locale, naţionale şi internaţionale”, se se precizează. În nou propunere de organigramă aceasta aceasta va avea 15 funcții de execuție și 2 conducere, față de 17 de execuție și unul de conducere, cum era prevăzut în proiectul de luna trecută. Funcțiile de conducere sunt prevăzute pentru fiecare dintre cele două compartimente ale direcției, Biroul Evenimente, Turism și Recreere și Serviciul Cultură, Educație, Tineret și Sport.
În plus, în cadrul Serviciul Achiziții Publice se înființează 3 funcții publice de execuție, structura devenind 1+11 posturi.