În ultimul deceniu, statistica spune clar: cele mai multe accidente din România au loc pe DN1 și pe DN2. La rândul lor, cele două drumuri naționale au epicentre ale accidentelor, unde sunt mai dese decât în alte părți ale arterelor care traversează România.
În prezent, în România sunt identificate circa 270 de așa-numite puncte negre – sectoare de drum periculoase unde se întâmplă relativ frecvent accidente soldate cu victime. Pe DN1, zona de mare risc e Brașovul. Porțiunea dintre Brașov și Făgăraș este una deosebit de periculoasă, în care au loc, anual, zeci de accidente. Dar sub Tâmpa nu vin doar accidentele de pe DN1.
De exemplu, DN 13 are o altă serie de puncte critice. Orașul Rupea, unde există un spital, se află la 64 de kilometri de Brașov, iar victimele accidentelor serioase din zonă sunt transportate tot la Spitalul Județean Brașov.
La Brașov, „Unitatea de Primiri Urgențe (UPU) funcționează de aproximativ 4 ani într-un spațiu provizoriu de două ori mai mic”, după cum a comunicat Spitalul Județean către Libertatea.
În acest spațiu, în cele 15 paturi disponibile, au fost tratate: 959 de victime ale accidentelor rutiere în 2018 (din 584 de accidente rutiere); 1.049 în 2019 (din 519 accidente produse) și 729 în 2020 (din 386 accidente), ținând cont că a fost un an cu restricții, iar traficul rutier a fost aproape inexistent o perioadă.
„Unitatea de Primiri Urgențe (UPU) funcționează de aproximativ 4 ani într-un spațiu provizoriu de 2 ori mai mic”, după cum a comunicat Spitalul Județean către Libertatea.
Dacă ne uităm la numărul accidentelor produse pe DN1, în urma fiecărui accident aproximativ două persoane ajung la spitalul din Brașov. Din datele oferite de spital, anul 2012 este cel în care 1.070 de persoane au primit îngrijiri la UPU, cel mai mare număr de pacienți victime ale accidentelor rutiere din ultimii ani. Atunci s-au înregistrat 584 de accidente.