
În condițiile în care prețurile energiei au atins și așa un maxim istoric, iar facturile sunt tot mai împovărătoare, experții trag un semnal de alarmă cu privire la ofertele făcute de un mare distribuitor. În spatele unor aparente avantaje pe termen scurt, un client neatent riscă să semneze contracte care i-ar majora factura de curent cu până la 65%, au avertizat experții citați de Realitatea Plus.
Nu îți exprimi acordul sau dezacordul, rămâi prins în contract
Compania Enel le-a trimis clienților ale căror contracte expiră după o perioadă de 12 luni o scrisoare-ofertă care include prețuri mult mai mari, mai precis cu 65% mai mari. Astfel, dacă prețul din contractul în derulare este de 0,348 lei/kWh, noua ofertă vine cu un preț de 0,575 lei/kWh, adică cu 65.2% mai mare.
În document se mai precizează că dacă clientul nu răspunde într-un anumit număr de zile și nu-și exprimă, explicit, opțiunea pentru o altă ofertă sau alt furnizor, se consideră că a și-a dat acordul tacit pentru propunerea inițială.
Realitatea Plus a solicitat un punct de vedere companiei Enel, însă nu l-a primit încă la ora redactării știrii.
O nouă scumpire anunțată pentru toamnă
Specialiștii în energie atrag atenția că majoritatea companiilor din domeniu încearcă să profite de lipsa de vigilența sau de incapacitatea de înțelegere a clienților pentru a-i face să semneze contracte dezavantajoase pe termen lung.
În iulie, prețul mediu al energiei electrice din România a fost de 94 de euro/MWh, un nivel istoric, cu aproape 70% faţă de media de la începutul an. În toamnă este așteptată o nouă scumpire a energiei electrice, în condițiile în care o mare companie a anunțat deja majorări cu 21% pentru toți consumatorii, indiferent că sunt pe piața concurențială sau beneficiază de tarifele fixe.