
Odată cu semnarea contractului pentru furnizarea a 12 autobuze electrice, ceea ce va duce la creșterea flotei RATBV la 84 de autobuze verzi, BizBrașov l-a întrebat pe primarul Allen Coliban cu privire la stadiul dezvoltării unor noi proiecte ce vizează transportul eco la poalele Tâmpei.
Acesta a declarat faptul că, în prezent, sunt o serie de studii în derulare, care ar urma să fie definitivate curând, astfel că în această toamnă acestea vor fi lansate în dezbatere publică, alături de alte proiecte mai vechi care au rămas în stand-by.
„Unul dintre cele mai avansate studii este cel ce vizează implementarea infrastructurii și traseelor de trenuri metropolitane, pe care intenționăm să îl depunem pentru finanțare prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Pe lângă direcția de transport feroviar, vrem însă să conturăm un masterplan pentru infrastructură velo, pe care să îl dezbatem până la final de an, astfel încât să avem întregul oraș interoconectat, fie că vorbim de piste dedicate, fie de trasee sigure în interiorul zonelor rezidențiale. De altfel, avem în lucru un studiu de oportunitate și pentru achiziția unor noi mijloace de transport electrice tocmai, pentru care să accesăm noi fonduri prin PNRR sau viitorul Programul Operațional Regional, cu scopul de a spori flota electrică a RATBV”, a explicat primarul.
Proiecte vechi, dezbateri noi
Tot în ceea ce privește mobilitatea și transportul eco, tocmai pentru a-i determina pe brașoveni să renunțe la mașina personală, Primăria a accesat deja de acum câțiva ani 16,63 milioane de lei pentru amenajarea unor benzi dedicate pentru autobuze și troleibuze, astfel încât acestea să devină o cale de transport mai rapidă la orele de vârf, dar și alte 3,82 milioane de lei pentru amenajarea a două trasee de piste pentru bicicliști care să interconecteze zona La Iepure, de Poienelor, Gară și Centrul Civic.
Și aceste proiecte ar urma să fie dezbătute toamna aceasta cu brașovenii pentru a se alege variantele optime, după cum a spus primarul, deși în ceea ce privește partea de rute pentru bicicliști au fost realizate proiectele tehnice, fiind în stadiul de corecții și îmbunătățiri.
Ce facem cu tramvaiul?
„Legat de tramvai sau non-tramvai, avem nevoie de o dezbatere pe date, pe cifre, pe ce înseamnă mixul de soluții pentru un transport public verde, pornind de la pietoni și cicliști, până la transportul public, autobuze, troleibuze, trenuri metropolitane, dar și posibilitate amenajării de cale ferată în interiorul orașului. Lucrurile necesită o analiză pe datele existente, inclusiv studiul de trafic. Astfel, în septembrie, octombrie, o să avem o dezbatere cu participarea civile, a specialiștilor în mobilitate pe aceste teme, pornind de la date actuale ale mobilității în Brașov și pe care să ne fundamentăm astfel de decizii viitoare”, a explicat primarul Brașovului.