Sebastian Boitor, student la Facultatea de Psihologie și Științele Educației din cadrul Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca, va lansa în această iarnă platforma de streaming conținut audio citit.ro, cu produse în limba română.
Până acum s-au investit 5.000 de euro în aplicație, aceasta urmând să conecteze peste 150 de creatori de conținut cu utilizatorii din întreaga țară, potrivit startupcafe.ro.
În 2020 erau sub 600 de cărți audio de la toate editurile românești
Tânărul a explicat că în 2020, înainte de pandemia de COVID-19, s-a reapucat de citit fizic și s-a gândut cum ar fi dacă ar asculta cărțile. Atunci existau mai puțin de 600 de cărți audio de la toate editurile românești. Sebastian s-a gândit că ar putea crea o platformă audiobook, la un preț mult mai ieftin decât cel al cărților clasice, care au costuri mari de producție și vânzare.
Astfel a apărut citit.ro, platforma cu produse audio a căror durată va fi între 40 – 60 de minute și 6 – 8 ore. Treptat, conceptul a fost îmbunătățit, incluzând toate tipurile de conținut audio, cu excepția muzicii. Utilizatorii vor putea asculta 10 tipuri diferite de conținut audio, distribuite în peste 25 de categorii.
„Misiunea noastră este de a dezvolta prima platformă de streaming conținut audio, exclusiv în limba română. Platforma unește toți creatorii de cărți audio, podcasturi, emisiuni TV/ radio, interviuri, stories, conținut, teatru radiofonic, muzică ambientală și de relaxare, dar și alte tipuri de conținut. Ne dorim să creăm o poartă către informație, flexibilă din punct de vedere al grilei de produse și accesibilă din punct de vedere al prețurilor abonamentelor”, a specificat Sebastian.
Cât costă un abonament lunar sau anual pe citit.ro?
Modelul de monetizare pe care citit.ro îl va avea este un abonament lunar sau anual, după cum urmează:
- Standard – un utilizator va plăti aproape 10 lei pe lună sau 100 de lei pe an;
- Dublu – vor exista două profile pentru abonați ( 15 lei pe lună sau 150 de lei pe an);
- De familie – cu patru profile pentru utilizatorii (25 de lei pe lună sau 250 de lei pe an).
Avantajul unui abonament pe această platformă îl reprezintă prețul. Acesta ar fi de „cel puțin 5 ori mai mic față de celelalte platforme, deși vor fi aceleași tipuri de conținut, plus cărțile care nu se găsesc pe YouTube și Spotify”, spune Sebastian.
Creatorul de conținut, plătit în funcție de cât este ascultat
Producătorii și distribuitorii de conținut vor fi plătiți în funcție de cât sunt ascultați. Astfel, creatorul de conținut își va crea un cont (cu cel puțin o lună înainte de lansarea citit.ro), unde va încărca produsele.
„Noi oferim royalties […] în valoare de 50% din abonament. Practic un abonat plătește de la 10 lei să aibă acces la platformă, iar 5 lei pleacă direct la creator, în funcție de ce ascultă acel abonat și cât timp ascultă. Și atunci creatorii vor primi royalties în funcție de ascultările generate, exclusiv din asta. Ei pot primi în același timp și donații în cadrul platformei. Vom avea un buton de plată, donații, în aplicație și în browser. Noi însă nu vom percepe niciun comision pentru tranzacția aceea”, spune Sebastian Boitor.
Pe lângă aceste beneficii, creatorii de conținut vor fi promovați în online fără să plătească.
Target-ul de abonați și produsele citit.ro
- 10.000 de utilizatori plătitori după primele 3 luni de la lansarea citit.ro.
- 100.000 de conturi create în primul an de citit.ro, din care 50.000 să fie (constant) abonați ai platformei.
- Peste 100.000 de produse în limba română în primii 2 ani de activitate.
În prezent, produsul este creat din finanțare proprie. În viitor, platforma citit.ro va demara o rundă de investiții crowdfunding.