
Pentru ca Aeroportul de la Ghimbav să poată fi funcțional, pe lângă partea de amenajare a infrastructurii, sunt necesare și o serie de proceduri tehnice pentru stabilirea procedurilor de zbor.
După cum au precizat reprezentanții Administrației Române a Serviciilor de Trafic Aerian – ROMATSA și ai Consiliului Județean Brașov, asigurarea serviciilor de navigație aeriană pentru Aeroportul Internațional Brașov este o sarcină complexă, ce presupune implementarea unor soluții tehnologice de vârf pentru managementul traficului aerian, precum și alocarea unor resurse specializate pentru pregătirea infrastructurii și furnizării serviciilor de navigație aeriană, care includ atât echipamentele de dirijare aeronave, geometria spațiului aerian controlat din jurul aeroportului, cât și procedurile de zbor necesare aterizării/decolării pe pista aeroportului.
Proiectarea va dura 12 luni
Astfel, în vederea asigurării serviciilor de navigație aeriană la aeroportul Internațional Brașov- Ghimbav și proiectarea procedurile de zbor Instrumentale și a spațiului aerian, CJ Brașov a lansat o licitație publică, valoarea totală a contractului fiind estimată la suma de 1,34 milioane de lei cu TVA, respectiv 1.127.688,4 lei, fără TVA. În cadrul acestui contract ar urma să fie elaborate o serie de hărți pentru culoarele de zbor și aterizare-decolare.
Derularea acestei proceduri de licitație, precum și analiza ofertelor depuse vor fi analizate din punct de vedere tehnic de către experții de la ROMATSA, iar până la final de august autoritățile speră că vor și semna contractul. Apoi, partea de proiectare ar urma să fie definitivată în 12 luni.
După ce se vor elabora toate aceste proceduri, CJ Brașov va asigura un zbor de validare pentru acestea. „Dacă procedurile nu sunt validate în urma acestui zbor și sunt necesare zboruri de calibrare suplimentare, cheltuiala va fi suportată de Contractant (CJ Brașov – n.r.). Elaborarea hărții de zbor Contractantul trebuie să proiecteze procedurile de zbor instrumental în conformitate cu prevederile RACR-CPPZI, ediția în vigoare”, se adaugă în anunțul de licitație.
De altfel, la nivelul CJ Brașov a fost înființat un Comitet de Coordonare a Proiectului „Servicii de Navigație Aeriană la Aeroportul Internațional Brașov”, format din 6 membri, respectiv din factorii de decizie ai Consiliului Județean Brașov, ROMATSA și AACR și alți 3-5 invitați, fără drept de vot, din cadrul acelorași instituții sau diverși furnizori / consultanți externi contractați de CJ Brașov. Acest comitet va monitoriza graficele de lucru agreate în cadrul proiectului, va asigura managementul riscurilor globale, al oportunităților și interdependențelor dintre proiecte, va fi informat asupra livrabilelor importante aferente furnizării serviciilor de navigație aeriană, va decide nivelul necesar de resurse, ce se va aloca proiectului și va coordona comunicarea internă și externă privind stadiul și evoluția proiectului.