
„Caşcavalul“ proaspăt obţinut de cei mai mari jucători de pe piaţa lactatelor în 2020 a fost mai dolofan decât cel din anul precedent, în contextul în care cererea a crescut, iar procesatorii au cumpărat mai mult lapte, atât din România, cât şi din străinătate. Importurile de lapte brut au crescut cu 24,4%, iar volumul de lapte colectat de procesatori de la exploataţiile agricole şi centrele de colectare a fost mai mare cu 1,1% decât în 2019, potrivit datelor Institutului Naţional de Statistică. Mai mult, a crescut şi preţul laptelui în comerţul modern, trecând de 7 lei/litru.
Astfel, Albalact, parte a gigantului francez Lactalis, care se află în fruntea clasamentului celor mai mari producători de lactate, a avut în 2020 o cifră de afaceri de peste 760 mil. lei, în creştere cu 13,5% faţă de anul precedent, potrivit calculelor făcute de ZF pe baza datelor publice. De altfel, profitul a crescut cu 35%, până la 27,7 mil. lei.

Totodată, Hochland România, parte a grupului german cu acelaşi nume, a încheiat anul 2020 cu o cifră de afaceri de 495 de milioane de lei, plus 12% faţă de anul precedent. De asemenea, Fabrica de Lapte Braşov, producătorul Olympus, şi FrieslandCampina, producătorul Napolact, au avut venituri nete şi profit mai mari anul trecut decât în 2019.
„Contextul actual nu ne influenţează planurile de dezvoltate, ne dorim să creştem pe piaţa locală şi să câştigăm volume suplimentare din export. (…) Credem în potenţialul de dezvoltare al României şi suntem mândri să producem local, în fabricile Hochland din Sighişoara şi Sovata. Dezvoltarea pe termen lung şi consolidarea poziţiei de lider în piaţa brânzeturilor rămân prioritare pentru Hochland“, au spus reprezentanţii Hochland România.
Pe de altă parte, reprezentanţii FrieslandCampina susţin că 2020 a fost un an greu şi 2021 va continua să fie o provocare. „Dar acum avem un avantaj faţă de anul trecut, avem lecţiile învăţate şi testate, cât şi încorporate în planurile şi soluţiile noastre pentru 2021. Sperăm că în a doua jumătate a anului vom fi mai aproape de ceea ce a fost modul nostru de a trăi şi de a face afaceri“, au precizat ei.
Oficialii Danone, jucător aflat pe locul al doilea în clasament, au menţionat că şi ei îşi vor concentra atenţia pe 2021, dar, mai ales pe „noul prezent“, indiferent de dimensiunea acestuia.