Depășirea perioadelor de criză a devenit o aptitudine pentru compania brașoveană, care s-a înființat înainte cu un an de recesiunea economică din 2008, astfel încât va fructifica și experiența dobândită în vreme de pandemie și va continua să crească flexibilitatea și eficiența business-ului, dar și să investească și să dezvolte noi produse.
Bilka se numără printre companiile care au experiența depășirii unei perioade de criză, ținând cont că s-a înființat în aprilie 2007, iar după un an întregul mapamond a fost lovit de una dintre cele mai puternice recesiuni economice. După cum ne-a declarat Horațiu Țepeș, proprietarul Bilka, la acel moment, singura variantă a fost să investească, să găsească cele mai bune oportunități și să profite de acea perioadă. Astfel, gestionarea crizelor a devenit pentru compania brașoveană o aptitudine deprinsă din primii ani de activitate.
Gestionarea investițiilor în noul context
„În ceea ce privește pandemia COVID-19, aceasta a fost de departe cea mai mare provocare pentru toată lumea, companii, angajați, instituții sau guverne. 2020 și 2021 au fost anii care au pus la încercare capacitatea noastră de adaptare și schimbare. Nu au fost resimțite însă schimbări majore la nivel de companie, asta deoarece, la Bilka, am considerat întotdeauna că adaptabilitatea este una dintre cele mai importante calități pe care o companie și angajații ei o poate dezvolta. În plus, în cadrul companiei, ne-am format că indiferent de dificultatea situațiilor cu care ne confruntăm, fie că sunt de natură economică, politică, socială sau de business, nu trebuie să ne raportăm doar la supraviețuirea în prezent, ci toate măsurile trebuie să aibă în vedere prosperitatea din viitor. Gestionarea investițiilor în noul context, adaptarea la noile condiții și, mai ales, incertitudinea au devenit rapid parte din activitatea de zi cu zi”, a explicat antreprenorul.
Faptul că Bilka a avut o strategie sănătoasă de creștere și o strategie pe termen lung, a ajutat conducerea companiei în această perioadă de pandemie să nu fie nevoită să ia măsuri drastice la nivel de business, însă a reiterat nevoia de adaptabilitate la condiții noi și nevoia unor strategii de solide care să reziste la un șoc extern. „Avem speranța că anul acesta urmările pandemiei se vor diminua și că vom vedea un impact pozitiv al campaniei de vaccinare. Chiar și așa, vom avea în fiecare industrie provocări punctuale, așa cum este și în domeniul nostru situația creșterii prețului la oțel și oferta scăzută a marilor combinate în raport cu cererea. Dar cred că provocarea cea mai mare pentru mediul de business este să fructifice ceea ce 2020 ne-a învățat, și anume să fim permanent atenți la creșterea flexibilității businessului, a eficienţei şi creşterea gradului de digitalizare. Situații de criză au mai fost și sigur vom mai avea. Este important ca din orice împrejurare să învățăm și lecțiile bune și să nu le uităm până la următoarea perioadă dificilă”, a subliniat Horațiu Țepeș.
Noua fabrică va produce de anul viitor
Anul acesta, prioritare pentru Bilka sunt investițiile în inaugurarea fabricii de panouri termoizolante, care să înceapă producția de anul viitor. Apoi, ar urma să demareze noi etape investiționale pentru continuarea dezvoltării gamei de produse destinate sectorului industrial. „De asemenea, vom crește capacitatea actuală de producție pe mai multe produse, cererea de acoperișuri metalice fiind în continuă creștere. Pe lângă investițiile în zona de producție, continuăm și anul acesta investițiile pentru creșterea gradului de digitalizare în vederea eficientizării proceselor”, a precizat proprietarul Bilka.
Din punct de vedere financiar, obiectivul Bilka pentru 2021, setat la începutul anului, este să depășească pragul de 1 miliard de lei cifră de afaceri. Evoluția din prima parte a anului este optimistă și dă convingerea că obiectivul va fi atins și chiar poate depășit.
Continuă recrutările de personal
„Deși ne confruntăm cu creșteri de prețuri la materiile prime și în general la toate materialele de construcții, avem încredere că strategia noastră de business și capacitatea rapidă de adaptare ne vor ajuta să avem un an bun. Din punct de vedere business, pe lângă investițiile planificate, anul acesta, mai mult ca oricând, suntem atenți la semnalele din piață atât la nivel național, cât și internațional. Există foarte multe schimbări la nivel global, în special raliul scumpirilor de materii prime la care participă un număr neobişnuit de mare de materii prime”, a exemplificat antreprenorul.
În prezent, Bilka are 580 de angajați în procesul de producție și personal Tesa și continuă recrutările pentru aproape pe toate departamentele, estimând că la final de an va ajunge la 600 angajați. „Pentru noi procesul de recrutare este unul continuu în ultimii ani. Atâta timp cât compania este în continuă dezvoltare, apar constant poziții noi pentru care facem recrutări”, a conchis Horațiu Țepeș.