Regio Călători, cel mai mare operator privat de transport feroviar de pasageri, a anunțat că începând cu 1 iulie nu va mai circula pe relația București Nord – Aeroport Henri Coandă. Anunțul companiei vine la scurt timp după ce șeful Transporturilor vorbea despre o creștere a traficului la 1.000 de pasageri pe zi, pe această rută.
„Începand cu data 01.07.2021 trenurile Regio Călători in relațiile :
- București Nord Gr A – Aeroport H Condă T1 și retur;
- București Nord Gr A – Ploiești Sud și retur
NU MAI CIRCULĂ”, se arată într-un anunț urgent al operatorului privat.
Același anunț precizează și că în data 30.06.2021 trenurile R-E 16057, R-E 16056, R-E 16059 și R-E 16058 în relația București Nord Gr A – Aeroport H. Coandă T1 și retur se anulează.
Pe de altă parte, la jumătatea lunii iunie, ministrul Transporturilor anunța că peste 1.000 de pasageri pe zi circulaseră, în ultima săptămână, cu trenul între Gara de Nord şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă (Otopeni).
„Cifra zilei care ne bucură: peste 1000 pasageri pe zi, în medie, la trenul Gara de Nord-Otopeni, în ultima săptămână. Şi continuă să crească, pe măsură ce revenim la normalitate şi oamenii află de această opţiune: 1) convenabilă – staţia de tren este chiar la ieşirea din terminalul Sosiri Internaţionale; 2) ieftină – 4 lei/călătorie; 3) rapidă – 20-25 de minute; 4) comodă – trenuri curate, legături multiple de la Gara de Nord”, a scris atunci ministrul pe reţeaua de socializare.
Potrivit acestuia, creşterea era semnificativă şi venea în contextul unei reveniri a traficului de pasageri pe Aeroportul Henri Coandă – 17.000 pasageri/zi, media ultimei săptămâni.
„Suntem încă departe de perioada ante-pandemie (38% faţă de perioada similară a anului 2019)”, a subliniat atunci ministrul.
Circulaţia trenurilor pe linia de cale ferată între Gara de Nord şi Aeroportul Internaţional ”Henri Coandă” Bucureşti a început la 13 decembrie 2020. Potrivit unui comunicat al Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA din 9 decembrie 2020, legătura directă între Gara de Nord şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti era asigurată pe relaţia Bucureşti Nord – Mogoşoaia – Aeroportul Internaţional ”Henri Coandă” Bucureşti (şi retur) de 72 de trenuri (36 de perechi), care aparţin SNTFC CFR Călători, Regio Călători şi Transferoviar Călători.