Tribunalul Covasna a respins, ieri, recursul depus de Consiliul Local Brașov împotriva unei sentințe civile din luna aprilie prin care Regulamentul de parcare aprobat în legislatura trecută rămâne în picioare și în viitor, indiferent de cine va presta serviciul public de parcări pentru municipalitate. Cu alte cuvinte, și în viitor parcările vor fi taxate non-stop, fie că este zi de lucru sau weekend.
De altfel, o astfel de soluție era de așteptat având în vedere că regulamentul amintit stătea la baza unei licitații în urma căruia s-a încheiat un contract. Licitația a fost contestată ani de zile, iar în cele din urmă toate contestațiile depuse au fost respinse.
La începutul acestei luni a demarat și procesul deschis de concesionarul P&P împotriva Consiliului Local pentru denunțarea abuzivă a contractului de concesiune.
În plus, Primăria Brașov a făcut deja plăți către cabinetul de avocatură al Georgianei Trandafir, suma totală achitată fiind de aproape 100.000 de lei.
Vechea administrație a scos la licitație concesionarea serviciului de amenajare, organizare și exploatare a parcărilor cu plată de pe domeniul public al municipiului încă din 2017. La licitație s-au înscris șase firme, una dintre acestea fiind Telekom. Potrivit unor surse din interiorul Primăriei, germanii ar fi vrut să pună mâna pe parcările din municipiu plătind o redevență de doar 25%, dar nu mai mult de 200.000 de lei lunar. Alte patru firme făceau parte din același grup, controlat de un om de afaceri din domeniul construcțiilor, a șasea ofertă venind din partea P&P, compania care s-a ocupat de acest serviciu și până acum.
Înainte ca acest serviciu să fie scos la licitație, Primăria Brașov a realizat regulamentul de parcări, care prevedea taxarea non-stop a locurilor de parcare din municipiu, altele decât cele de reședință. Regulamentul a fost supus dezbaterii publice, puțini dintre cei care se opun acum acestui regulament dând importanță acelei dezbateri. Consilierii locali au aprobat atunci regulamentul fără prea multe discuții, mizând pe faptul că traficul auto ar trebui încet – încet să fie scos din centrul orașului, iar o parcare taxată non-stop ar fi un prim pas în acest sens.
În baza regulamentului aprobat, s-a organizat licitația la care s-au prezentat, așa cum scriam mai sus, șase firme. A fost desemnată câștigătoare oferta P&P care oferea o redevență de 55% din încasări, dar nu mai puțin de 400.000 de lei pe lună. Ceilalți participanți au contestat rezultatul licitației, iar după parcursul juridic al acestor contestații, instanța a stabilit legalitatea și corectitudinea licitației, contractul cu P&P intrând astfel în vigoare.
Actuala administrație s-a trezit, însă, cu o mulțime de nemulțumiri ale oamenilor cu privire fie la taxarea non-stop, fie la modul în care se înțelege conceptul de riveran. De altfel, nici acum nu este o definire clară a acestui concept, primarul Allen Coliban explicând, la un moment dat, că riveranii ar putea parca gratuit pe o rază de 200 de metri în jurul locuinței. Acest concept nu a fost introdus în niciun regulament și nu s-au încheiat acte adiționale ulterior.
Pe de altă parte, primarul Coliban a cerut P&P să predea Primăriei toate echipamentele de parcare, explicțnd că în contract se spune că bunurile de retur revin Primăriei după încheierea contractului. Doar că acest contract se întinde pe o durată de zece ani, abia atunci bunurile de retur, active ale firmei amintite care deja s-ar amortiza, ar putea fi predate municipalității.
Un comentariu
Niste ordinari, niste capuse, tipic patronatelor romanesti. Legi aspre cerem pentru acesti derbedei pusi pe capatuiala pe banii oamenilor de rand, si taxe grele, sa le piara cheful de a mai jecmani populatia !!