Stiri Brasov

Un brașovean a primit de la Electrica o factură cu 800 kW peste nivelul real arătat de contor, chiar dacă nu mai este clientul furnizorului de electricitate

Un brașovean și-a schimbat furnizorul de electricitate în luna martie, trecând de la Electrica la Enel. De la începutul lunii mai însă spune că a primit o factură de regularizare de 785 de lei, pe care apare un index cu aproximativ 800 kW peste nivelul real arătat de contor.

 „La sfârșitul lunii martie «am avut curajul» să trecem de la Electrica la ENEL. Am semnat contractul online și am tot așteptat activarea acestuia. Am trimis indexul la ambele companii și am fost destul de naivi încât să credem că am făcut regularizarea cu Electrica și începând din aprilie vom plăti facturile la ENEL. Pe aceștia din urmă i-am tot contactat telefonic și online și ne-au spus că așteaptă măsurătorile (probabil indexul citit de Electrică Distribuție) pentru a activa contractul…”, spune consumatorul, potrivit libertatea.ro.

Diferență de 800 kW

„În luna mai, surpriză! Am primit o nouă factură de regularizare de 785 de lei de la Electrica, deși nu mai suntem clienții lor, cu un index «citit» cu aproximativ 800 kW peste valoarea indexului real”, continuă acesta.

Brașoveanul a făcut sesizare la companie. A prezentat factura, care arată un index de 15.437 kW, în vreme ce contorul arăta 14.732 kW.

Electrica dă vina pe… Electrica

Întrebată despre discrepanțele dintre citire și factură, Electrica Furnizare dă vina pe distribuitor. În zona respectivă operatorul de rețea este compania Distribuție Energie Electrică (DEE) România, care face parte tot din grupul Electrica. Aceasta este apărută din fuziunea celor trei filiale de distribuție pe care Electrica le are, respectiv Transilvania Nord, Transilvania Sud și Muntenia Nord.

„Compania Electrica Furnizare a emis factura din luna mai 2021, la care face referire adresa dumneavoastră, în baza indexului transmis de către operatorul de distribuție, responsabil de măsurarea consumului energiei electrice.” Aceasta mai spune că „în urma sesizării transmise de către clientul din județul Brașov”, compania a cerut distribuitorului verificarea datelor, urmând să emită ulterior o factură de corecție. Furnizorii și distribuitorii sunt entități separate, conform legislației europene.

Electrica Furnizare susține că factura a fost emisă în baza citirilor făcute de distribuitor, care în zona respectivă este tot o companie din cadrul Electrica. Distribuitorul invocă un ordin al Autorității Naționale de Reglementare în Energie (ANRE) care permite trasmiterea unor indexuri estimate de către distribuitori.

DEE România precizează că se poate prelua indexul transmis de clientul final. Dacă nu a fost transmis sau dacă există suspiciuni privind corectitudinea indexului comunicat, „atunci Operatorul de Rețea determină valoarea măsurată corespunzătoare momentului schimbării prin citire, iar în situaţia în care acest lucru nu este posibil, prin estimarea consumului pe baza istoricului de consum sau a convenţiei de consum încheiate de clientul final respectiv”, conform reprezentanților DEE România.

Ministrul Energiei, Virgil Popescu cere anularea oridinului respectiv și solicită Electrica, societate unde statul este cel mai mare acționar, să facă citiri reale în teren. Conform reglementărilor în vitoare, furnizorii au obligația de a trimite decontul final de regularizare în maximum 42 de zile de la încetarea contractului, adică după 6 săptămâni.

„Ordinul ANRE este din 2019, când nu era piața liberalizată. Este inacceptabil ca la portare să ai facturi trimise pe citiri estimate. Iar Electrica să își facă treaba și să ia citirile din teren”, a declarat Virgil Popescu.

Și ministrul energiei a primit o factură încărcată

Acesta nu este singurul caz de facturi umflate cu care se confruntă consumatorii din România. Însuși ministrul energiei a povestit, într-un interviu pentru Ziare.com, că a primit o factură de peste 900 de lei în luna ianuarie.

Un alt client, de data aceasta din București, s-a mutat de la Enel la Hidroelectrica. Contractul a fost reziliat începând cu 24 aprilie, însă vechiul furnizor a trimis o factură de 270 de lei în 8 aprilie și o alta de 188 lei în data de 7 mai, astfel că la final clientul trebuie să achite încă 460 de lei.

Din această cauză, clientul s-a plâns la ANRE. Instituția spune că „va analiza aspectele semnalate în sensul luării măsurilor ce se impun, în conformitate cu prevederile legislației aplicabile, cu atribuțiile și competențele sale”.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Ultimele Articole

Pe parcursul verii, toate căminele Universității Transilvania vor intra în lucrări de igienizare și reparații. „Se vor igieniza holurile comune
Aproximativ 360 de studenți au solicitat, motivat, să rămână cazați peste vară, în căminele Universității Transilvania, pentru că lucrează, sunt
Ministrul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, Cseke Attila, a anunţat, joi, la Ploieşti, că obiectivul de investiţii privind realizarea noului
Tribunalul Covasna a respins, ieri, recursul depus de Consiliul Local Brașov împotriva unei sentințe civile din luna aprilie prin care
Accidentul grav de telecabină din Italia de luna trecută, de la care au apărut recent și primele imagini din momentul
Localnicii din zona Prejmer –  Hărman - Tărlungeni trag un semnal de alarmă cu privire la problemele și riscurile pe
Centrul Civic a fost considerat de autoritățile brașovene o zonă neatractivă din punct de vedere imobiliar, chiar dacă cu ani
În contextul în care la 1 iulie 2021 se încheie perioada de aplicare a reducerii comerciale de către furnizorii de
Cele mai căutate joburi de pe platforma OLX au fost în ultimul an cele de ingineri, meseriaşi şi constructori, lucrători în
Astăzi, la orele 13:11, Dispeceratul Inspectoratului de Jandarmi Județean Brașov a fost sesizat prin Sistemul Național Unic pentru Apeluri de
La data de 17 iunie 2021, Poliția Municipiului Săcele a fost sesizată de către o femeie din municipiul Săcele, județul
Târgurile și talciocurile, închise încă de anul trecut din cauza pandemiei de COVID-19, vor fi redeschise începând din 1 iulie.
Ca multe alte comune din zona metropolitană Brașov și Hălchiul s-a dezvoltat din punct de vedere imobiliar, însă autoritățile nu
Adriana Miron, consilier al primarului Allen Coliban, este în centrul unui scandal, după ce a fost acuzată că a a
Augustin Hagiu, președintele Federației Operatorilor Români de Transport (FORT) a anunțat astăzi în cadrul unei conferințe de presă că transporatorii,
Anxietatea adulților în timpul pandemiei de COVID-19 a fost preluată de copii, conform unui raport special al Avocatului Poporului privind
Judecătorii Curții de Apel Brașov încep dezbaterile în dosarul retrocedării ilegale a peste 43.000 hectare de pădure în județul Bacău,
Polițiști din cadrul Serviciului de Investigații Criminale Brașov efectuează cercetări în cadrul unui dosar penal, sub aspectul săvârșirii a 31
Numărul total de nerezidenţi cazaţi în structurile de cazare turistică colective în trimestrul I 2021 a fost de 64.100 persoane,
Este pentru prima dată, cel puțin în România, când un centru de vaccinare se amenajează chiar în interiorul unei bisericii.