Se pare că 19% dintre angajați își doresc ca instituția în care lucrează să includă acoperirea costurilor pentru un psihoterapeut printre beneficiile extrasalariale, potrivit unui sondaj realizat de platforma Undelucram în luna mai 2021. Același procent de salariați ar vrea ca printre aceste beneficii să se numere și o parte dintre cheltuielile pentru lucrul de acasă precum plata energiei sau a unei anumite sume din chirie.
Pentru acest sondaj au răspuns 2.812 de angajați, cu vârste peste 18 ani, în perioada 18-24 mai. Aproape 59% dintre respondenți au afirmat că în ultimele 12 luni au primit și beneficii extrasalariale.
Faptul că salariații își doresc ca angajatorii să le asigure costurle pentru psihoterapie este în concordanță cu faptul că românii au fost din cei mai stresați și temători angajați anul trecut dintre români, cehi, greci și unguri, întrucât doar 4% dintre ei au apelat la un psiholog, față de 34% în cazul cehilor, potrivit unui studiu realizat de Undelucram la finalul 2020.
Ce își doresc angajații
Aproximativ 19% dintre angajați și-ar dori să le fie acoperite unele costuri legate de lucrul de acasă, iar același procent ar vrea ca angajatorul să suporte costul ședințelor de psihoterapie.
De asemenea, 12,6% vor ca instituția unde lucrează să le ofere tehnologia necesară pentru a-și desfășura activitatea, în timp ce 11,4% ar vrea să aibă un abonament la o companie care produce și livrează mâncarea acasă. 11,4% vor abonament la sală, iar 10,1% își doresc asigurare medicală la o clinică privată.
Asigurarea costurilor pentru ședințe la un nutriționist sunt importante pentru 7,6% dintre angajați, în timp ce 6,3% ar vrea să poată face teste PCR pe cheltuiala companiei. Cei mai puțini, respectiv 1,3%, ar vrea ca angajatorul să le ofere un abonament la o platformă de streaming, iar același procent s-ar mulțumi cu o primă sau un beneficiu minim de tipul tichetelor de masă. Ei consideră că și un simplu „mulțumesc” ar fi destul.
Beneficiile pe care le-au primit angajații în timpul pandemiei
Cei mai mulți salariați au primit în pandemie beneficii precum: tichete de masă (27,1%), servicii medicale gratuite (18,2%), decontarea transportului (11%) sau decontarea utilităților pentru a lucra de acasă (8,9%). De asemenea, aproximativ 6,5% au beneficiat de servicii de terapie sau coaching, în jur de 6,4% au avut parte de teambuilding-uri online, aproape 5,3% au beneficiat de programe de wellbeing, iar 5,1% au primit vouchere de vacanță pentru turism intern.
Beneficiile care au fost oferite cel mai rar sunt cele legate de cursuri de dezvoltare personală și profesională (4%), acces în spații de co-working (2,6%), testare Covid-19 (2,2%) și buget pentru achiziționarea unui birou (1,3%).
Beneficiile pe care angajații le consideră ca fiind cele mai importante
Cel mai important beneficiu oferit în pandemie de către companiile în care lucrează este asigurarea medicală pentru cei mai mulți salariați, respectiv 44,4%. În top urmează tehnologia necesară desfășurării activității (laptop, căști) cu 24,3% dintre voturi și asigurarea unor costuri legate de lucrul de acasă (plata energiei, o parte din chirie) cu 11,1% dintre voturi.
Totodată, aproximativ 9,2% dintre angajați sunt de părere că principalul beneficiu în pandemie a fost flexibilitatea programului de lucru, în timp ce 6% consideră că asigurarea unor costuri pentru psihoterapie a fost cel mai important lucru.