Anul pandemic 2020 a propulsat un nou lider pe piața retailului alimentar din România, condus detașat până acum de Kaufland. Discounterul Lidl, parte a aceluiași grup german ca și Kaufland, a sărit de pragul de 12,8 miliarde de lei depășind Kaufland cu 27,1 milioane de lei ( 5,6 milioane de euro).
Discounterul german Lidl, parte a grupului Lidl&Schwarz, devine noul lider al pieței comerțului alimentar din România, după o creștere a cifrei de afaceri netă cu 31,7% față de 2019, până la 12,86 miliarde de lei. Compania, care a deschis anul trecut 33 de magazine pe plan local, a devansat astfel Kaufland, care reușit o creștere de 8%, până la 12,83 miliarde de lei. Diferența dintre cei doi jucători este astfe de 27,1 milioane de lei ( 5,6 milioane de euro la un curs mediu BNR de 4,83 lei pentru un euro).
Pe poziția a treia se menține Carrefour SA, compania care operează lanțul de hypermarketuri cu același nume, și care a raportat în 2020 o cifră de afaceri de 9 miliarde de lei, cu 10,5% față de anul anterior. Din grupul Carrefour mai fac parte însă alte trei entități, respectiv Artima SA, care operează supermarketurile Carrefour, Supeco Investment SRl care operează unitățile Supeco și Columbus Operational S.R.L, companie a grupului Carrefour care a preluat supermarketurile Billa de la grupul german Rewe. Luate împreună, cele patru companii ajung la un rulaj net total în valoare de 12,6 miliarde de lei.