Producătorul de sisteme de siguranţă auto Autoliv România, subsidiara locală a grupului suedez Autoliv cu vânzări globale de 7,4 mld. dolari şi 68.000 de angajaţi la nivel global, a realizat în 2020 o cifră de afaceri de peste 3,4 mld. lei (707,7 mil. euro), în scădere cu 12,5% faţă de anul anterior, potrivit datelor de la Ministerul Finanţelor.
Compania a înregistrat anul trecut o pierdere netă de 48,9 mil. lei (10,1 mil. euro), de la un câştig net de peste 4 mil. lei (862.000 de euro) în 2019, arată datele publice. Autoliv România a avut anul trecut un număr mediu de 7.910 angajaţi, cu 671 de oameni mai puţini decât în anul precedent. Pe de altă parte, datele de pe site-ul companiei arată că Autoliv dispune de aproximativ 11.000 de angajaţi în centrele din România.
Autoliv deţine pe piaţa locală fabrici în Braşov, Lugoj, Sfântu Gheorghe, Reşiţa, Oneşti şi Rovinari, cea din urmă fiind inaugurată de suedezi în toamna anului 2019. Pe lângă unităţile de producţie a componentelor auto, compania mai deţine la nivel local centre de inginerie şi dezvoltare în Braşov, Iaşi şi Timişoara, dar şi un centru european de competenţe IT şi numeroase funcţii suport pentru subsidiarele Autoliv din România şi din Europa.
Autoliv a inaugurat în septembrie 2019 o nouă fabrică, la Rovinari, judeţul Gorj, unde produce închizători pentru centurile de siguranţă auto, o investiţie greenfield de peste 20 mil. euro, potrivit unor informaţii furnizate anterior de reprezentanţii primariei Rovinari. Grupul auto suedez Autoliv a deschis prima fabrică din România, care produce centuri de siguranţă şi sisteme pentru airbaguri, în anul 1997 la Braşov, aceasta fiind urmată în anul 2007 de o nouă investiţie de 30 mil. euro în a doua unitate, în Lugoj. Ulterior, suedezii şi-au dezvoltat businessul de pe plan local prin achiziţionarea, în 2012, de la producătorul de pantaloni LRO, controlat de omul de afaceri Keresztes Zoltán, a unui teren de 37.000 mp în Sfântu Gheorghe. Valoarea investiţiei în fabrica de la Sfântu Gheorghe s-a ridicat la 15 mil. euro.
În 2017, Autoliv a deschis un centru de inginerie la Iaşi, în clădirile United Business Center din ansamblul Palas, deţinut de omul de afaceri Iulian Dascălu. Inginerii Autoliv dezvoltă aici soluţii bazate pe cercetare multidisciplinară. Capabilităţile senzoriale ale vehiculelor trebuie încorporate, astfel încât acestea să ţină cont atât de contextul rutier, cât şi de starea şoferului, atunci când răspund unor evenimente din trafic. Tot în 2017, suedezii au deschis o unitate de producţie pe piaţa locală, în localitatea Oneşti, judeţul Bacău, aceasta fiind şi una dintre puţinele investiţii ale unui producător de componente auto în regiunea Moldovei. Autoliv produce în fabricile locale centuri de siguranţă, chingă pentru centurile de siguranţă, generatoare de gaz pentru airbag, module de airbag, dar şi airbaguri şi volane, în principal pentru pieţele externe, pentru clienţi precum BMW, Volkswagen, Renault sau Ford, potrivit unor informaţii furnizate anterior de companie.
În luna septembrie 2018, Autoliv a anunţat formarea unei noi divizii la Braşov, RBE (Romania Brasov Electronics), axată pe dezvoltarea sistemelor electronice de siguranţă din zona de Passive Safety. Schimbarea a avut loc după desprinderea oficială a entităţii Veoneer, reprezentată de fostele divizii Autoliv din Timişoara şi Iaşi. Autoliv, unul dintre cei mai mari producători de airbaguri şi centuri de siguranţă din lume, cu 68.000 de angajaţi la nivel global, a realizat în 2020 vânzări consolidate de 7,4 mld. dolari, potrivit informaţiilor de pe site-ul Autoliv.